Iza nas je mjesec pripreme i prolazak kroz CEMT groznicu, nakon čega slijedi tihovanje i mirovanje i netalasanje jer je sve u najboljem redu!.
Nažalost u Bosni i Hercegovini se upravo poslovna godina, prevozničkih kompanije dijeli u dva dijela, prije i poslije CEMT groznice. Budući da nam je poznata priča o “dijeljenje i oduzimanje”, a obradili smo uvod u ovo stanje sa temom koju možete pogledati na linkuKLASTER LOGISTIKA – drumski prevoznici u BiH zapošljavaju više od 43000 radnika! – Klaster Logistika.
Trenutno smo u stanju prije raspodjele CEMTa, neizvjesnost, nadanje, strah, očekivanje i ako bude…, ako prođe…, su neke od opisanih stanja menadžera na čelu komapnije. KLASTER LOGISTIKA je pokrenula razgovor i dijalog da sa 01.10.2022 otvorimo realna pitanja na koja očekujemo odgovore od partnerskih državnih organizacija koje se finansiraju sredstvima upravo gore pomenutih 43000 zaposlenih građana. Špediteri nemaju problema, njima je sve procvjetalo, a poslovanje je magično! Drumski prevoznici iz jednog dijela Bosne i Hercegovine su povezani samo sa jednim tarifnim brojem “drvo”, a ovo drugo nije bitno, kako napisa jedan od lidera ..” … staviš ….. i nemaš probelma na granici”.
No, nakon prvih sastanaka koje realizujem, u cilju unapređenje poslovanja, a mjesta i termini sastanaka se održavaju u dogovoru sa centrima:
SREBRENIK, TUZLA, ODŽAK, SARAJEVO, ŽEPČE, PRIJEDOR, BANJA LUKA, MOSTAR, DERVENTA, LAKTAŠI, ŽIVINICE, CAZIN, BUSOVAČA, DOBOJ JUG, TESLIĆ, KOTOR-VAROŠ, BIJELJINA, ZVORNIK, BILEĆA, ŠAMAC, NOVI GRAD, NOVA BILA, MAGLAJ…
ZKLJUČCI koje ćemo objaviti u detaljnoj analizi nakon 01.10.2022 sadžavaju:
ZADRŽAVANJE NA GRANICAMA JE POVEĆANO, UPRKOS NCTS, OČEKUJEMO DA OVU GODINU ZAVRŠIMO SA 211 SATI PO VOZAČU. Troškove neko mora da plati. U Španiji je čekanje po jednom satu 38,9 eura, u BiH je 35 eura. ;
PROSJEČNO ZAUSTAVLJANJE UNUTAR GRANICA BOSNE I HERCEGOVINE JE 2,1 ZAUSTAVLJANEJ PO VOZILO DNEVNO;
APaRAT TRANSPORTNE POLITIKE GLOMAZAN I NEEFIKASAN… više od 27 profesionanih tijela u Bosni i Hercegovini sa oko 1000 zaposlenih, a rezultati… Objavićemo imena svih poziconiranih i njihov učinak koji je direktno vezan za poboljšanja poslovanja;
REZULTATI I ANGAŽMAN NADLEŽNIH … u toku je ocjenjivanje na svim nivoima. Evidentirano je da imamo prvatno u državnom, o rezultatima u narednom mjesecu nakon sveobuhvatnog istraživanja.
DIJELJENJE PREVOZNIKA jedina opcija i angažman pojedinih službenika, objavićemo imena i funkcije.
PROCENAT (NE)NAPLAĆENIH PREVOZA JE U PORASTU;
DIGITALIZACIJA I RASPODJELA … a što je to digatilazacija?
Bazična pitanja koja obrađuje studija i analiza kroz TEMATSKE CJELINE ZA RAZRADU OPERATIVNOG PLANA KOORDINACIJE:
- Vrednovanje rada državnih službenika na svim nivoima operativnog rada transportne politike
- GRANIČNI PRELAZI – zadržavanje vozila do 25 minuta
- Procedura rada granične policije
- Procedura rada carinskih službenika
- Procedure rada prateći službi za kontrolu
- Radno vrijeme 24 sata za službe
- Zaključivanje sporazuma o uspostavljanju bilateralne uzajamnosti o vraćanju PDV-a sa Republikom Hrvatskom i Republikom Slovenijom
- Proporcionalni umanjenje trošarina procentu korišćenja
- Usaglasiti naplatu putarina u Bosni i Hercegovini sa godišnjim bonusima
- Naplata terminala i ostalih dažbina uskladiti sa minuta boravka
- Izmjene Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini
- Usaglašavanje visine troškova registracija u Bosni i Hercegovini sa jedinstvenom cijenom
- Usaglašavanje paketa stimulativnih mjera poreske politike u sektoru logistike Bosni i Hercegovini – na svim nivoima koordinisano;
- Digitalizacija raspodjele svih dozvola u Bosni i Hercegovini
- NCTS – pojednostavljenje postupka;
- Procedure i postupci kontrole i rad pripadnika MUP-a na putevima u Bosni i Hercegovini;
- Poslovi logistike ( transport, skladištenje, špediteri, posredovanje) definisati zakonskim okvirom obaveza plaćanja, naplata čekanja itd.;
- Snažna inicijativa za bilateralnim pregovorima, lobiranje i angažman DKP Bosne i Hercegovine na povećanju, eliminaciji prepreka ;
- Usvajanje zakonskih akata neophodnih za poboljšanje rada transportnih – logističkih operatera u Bosni i Hercegovini;