Boja za hlađenje je da smanji zagrevanje vozila tokom dužih zaustavljanja na suncu. Prema najnovijim uporednim testovima, sprovedenim na potpuno izloženoj stajanci aerodroma Tokio-Haneda, nova tehnologija može smanjiti telesnu temperaturu putničkog automobila do 12 stepeni Celzijusa, a unutrašnju temperaturu za 5 stepeni Celzijusa.
Za električne putničke automobile, ova razlika znači da se manje energije koristi za klimatizaciju, a samim tim i znatno duži domet. Međutim, takođe je lako zamisliti transportnu primenu za takve boje, smanjujući temperaturu u kabinama kamiona tokom pauza ili čak smanjujući zagrevanje rashladnih tela. Ovo bi moglo biti još efikasnije jer kamioni imaju mnogo veći odnos obojene površine i zastakljene površine.
Industrija električnih putničkih automobila neočekivano je obezbedila novinu koja takođe može biti od interesa za korisnike kamiona. Govorimo o tehnologiji boje za hlađenje, koja je trenutno u toku testova u Nissanu.
Boja za hlađenje je da smanji zagrevanje vozila tokom dužih zaustavljanja na suncu. Prema najnovijim uporednim testovima, sprovedenim na potpuno izloženoj stajanci aerodroma Tokio-Haneda, nova tehnologija može smanjiti telesnu temperaturu putničkog automobila do 12 stepeni Celzijusa, a unutrašnju temperaturu za 5 stepeni Celzijusa.
Za električne putničke automobile, ova razlika znači da se manje energije koristi za klimatizaciju, a samim tim i znatno duži domet. Međutim, takođe je lako zamisliti transportnu primenu za takve boje, smanjujući temperaturu u kabinama kamiona tokom pauza ili čak smanjujući zagrevanje rashladnih tela. Ovo bi moglo biti još efikasnije jer kamioni imaju mnogo veći odnos obojene površine i zastakljene površine.
Rad na ovom rešenju počeo je pre tri godine, a testovi su uključivali više od 100 različitih uzoraka. Potvrđena su ne samo svojstva hlađenja, već i otpornost na so, usitnjavanje, ljuštenje, ogrebotine i hemijske reakcije. Takođe će i dalje biti moguće izvršiti popravke. Nažalost, sve obećava da će biti skupa tehnologija, jer se do sada testiraju slojevi debljine 120 mikrona, što je čak šest puta deblje od standardnih. Da li će tanje varijante obezbediti slično hlađenje još nije poznato. Ali kako to izgleda sa tehničke strane? Ovo je objašnjeno u sledeća dva paragrafa:
Metamaterijal koji se koristi u Nissanovoj boji ima dve čestice u svojoj mikrostrukturi koje reaguju na svetlost. Jedan od njih reflektuje bliske infracrvene zrake na sunčevoj svetlosti, koji obično izazivaju vibracije na molekularnom nivou u smoli tradicionalnih lakova, što dovodi do proizvodnje toplote.
Druga čestica je pravi proboj – ona proizvodi elektromagnetne talase koji neutrališu sunčeve zrake preusmeravanjem energije dalje od automobila, u atmosferu. Kombinacija ovih čestica u Nissanovoj rashladnoj boji smanjuje prenos toplote na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i paneli.
Na kraju, dozvolite mi da vas podsetim da je zagrevanje kabina veoma opasan problem koji prati letnji rad vozača kamiona. Odmaranje u unutrašnjosti zagrejanoj na 32 stepena je toliko neefikasno da statistički povećava verovatnoću da bude uključen u nesreću za 22 procenata.
https://40ton.net/powstaje-chlodzacy-lakie