Prema procenama Evropske komisije, Euro 7 standard je trebalo da obuhvati dodatne troškove od 400 do 2700 evra u zavisnosti od tipa vozila. Nemačko Ministarstvo saobraćaja odlučilo je da to proveri. Proračuni Nijemaca jasno se razlikuju od pretpostavki Bruxellesa.
Zauzvrat, prema rečima stručnjaka iz nemačkog Ministarstva saobraćaja, u slučaju teških teretnih vozila, taj trošak će se kretati od 2.5 do 4.7 evra. Uvođenje strožijih emisijskih standarda zahtevaće upotrebu poboljšanih katalizatora i novih kočionih sistema. U najgorem scenariju, Euro <> bi mogao prisiliti proizvođače automobila da instaliraju samo automatske mjenjače u sva vozila.
Ministarstvo je preciziralo i dodatne troškove za dizel kombije – iznos od 900 eura. Međutim, za srednje ili luksuzne automobile trošak povezan s uvođenjem Euro 7 standarda je, prema njemačkim procjenama, 400 eura – prenosi njemačka novinska agencija dpa.
Podsetimo, prema planovima Evropske komisije, novi Euro 7 standard za emisiju će se primenjivati od jula 2025. godine.
Evropsko udruženje proizvođača automobila izdalo je saopštenje u kojem se poziva na predlog Evropske komisije za novi Euro 7 standard emisije izduvnih gasova. U njemu je organizacija izrazila zabrinutost zbog ciljeva smanjenja emisija za sva vozila. Prema ACEA-i, nova pravila u potpunosti “ignorišu” planirani prelazak na vozila sa nultom emisijom štetnih gasova.
Da bi ispunili Euro 7, proizvođači kamiona će morati da prebace značajne finansijske i inženjerske resurse sa električnih vozila na baterije i gorivne ćelije na motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo će imati ozbiljan uticaj na naš prelazak na vozila sa nultom emisijom štetnih gasova. To nije dobro za klimu, ljudsko zdravlje i industriju,” rekao je Martin Lundstedt, izvršni direktor Volvo grupe i predsednik Upravnog odbora ACEA komercijalnih vozila.
“Kreatori politike treba da se fokusiraju na mere koje će ubrzati zamenu voznog parka, dajući prioritet investicijama u vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, koja će imati mnogo veći uticaj i na kvalitet vazduha i na smanjenje emisije CO2,” dodao je Lundstedt.
Euro 7 – vrlo kompliciran i skup
Organizacija je takođe zabrinuta da zakonodavni paket Euro 7 verovatno neće biti spreman pre sredine 2024. godine. , posebno s obzirom na dugu listu dodatnih testova sadržanih u briselskom prijedlogu i koji tek trebaju biti precizno definirani. Stoga su predloženi datumi implementacije (jul 2025. za automobile i kombije i jul 2027. za teška teretna vozila) po mišljenju sindikata nerealni. Prepreka je u tome što veliki broj modela i varijanti vozila treba da bude razvijen, dizajniran, testiran i odobren pre ovih datuma. U takvom izdanju Euro 7 može biti vrlo kompliciran i skup – napominje ACEA u službenoj izjavi.
Udruženje proizvođača također kritizira uključivanje u standarde čestica iz drugih izvora osim izduvnih gasova – odnosno od kočnica i abrazije guma.
Ograničene beneficije
Prema ACEA-i, trenutni EU Euro 6/VI standardi su najsveobuhvatniji i najstroži standardi za emisije zagađujućih materija (kao što su NOx i PM čestice) u svetu.
Automobilska industrija veoma ozbiljno shvata svoju ulogu u smanjenju emisije CO2 i zagađivača. Zapravo, prošle godine smo dali vrlo konstruktivan prijedlog za novi Euro 7 standard koji bi donio značajno smanjenje ciljeva zagađivača, čime bi se poboljšao kvalitet zraka”, objasnio je Oliver Zipse, predsjednik ACEA i izvršni direktor BMW-a.
“Nažalost, ekološke koristi predloga Evropske komisije su veoma ograničene, dok to značajno povećava troškove vozila. Fokusira se na ekstremne uslove vožnje koji gotovo da nemaju smisla u stvarnom životu,” dodao je Zipse.
Przeczytaj całość na: https://trans.info/pl/producenci-samochodow-o-euro-7-313361
Izvor https://trans.info/pl/koszty-wprowadzenia-euro-7-w-ciezarowkach-326434