Britanska pravila predviđaju veće novčane kazne za prevoznike i vozače koji nehotice prevoze izbeglice u Veliku Britaniju. Čak i ako ilegalni imigranti nisu u vozilu, moći ćete dobiti novčanu kaznu ako se osiguranje automobila smatra nedovoljnim.
Britansko ministarstvo unutrašnjih poslova očigledno želi da okrivi vozače kamiona za broj ilegalnih kamiona imigranata u Veliku Britaniju. U saopćenju za javnost o važećim propisima, britanska vlada optužila je kamiondžije da “ne poduzimaju korake potrebne za osiguranje vozila”.
Iako su britanske transportne organizacije Logistics UK i Road Haulage Association (RHA) izrazile zabrinutost zbog pravila, one su stupile na snagu danas.
Komentarišući ovo pitanje pre nekoliko nedelja, Kris Jarsli, viši politički menadžer u Logistics UK, jasno je stavio do znanja da se njegova organizacija protivi vladinim planovima.
Prema rečima Krisa Jarslija, kazne su toliko visoke da bi evropski prevoznici mogli da odustanu od ruta za Veliku Britaniju.
Vozila koja prelaze granice Velike Britanije već dugo su na meti tražilaca azila i krijumčara ljudi. “Logistika Velike Britanije usprotivila se novoj kazni do 6.<> funti zbog prelaska granice neobezbeđenim vozilom kada je parlament usvojio zakon, jer su naši članovi smatrali da bi to moglo da odvrati preduzeća iz EU od preuzimanja rizika od putovanja u Veliku Britaniju,” rekao je Džarsli.
“Krijumčarenje ljudi je krivično delo i osuđujemo vozače koji su umešani u namerne radnje ovog tipa. Međutim, moramo osigurati da operateri i vozači koji su uložili sve napore da osiguraju svoja vozila i prikolice ne budu nepravedno kažnjeni. U prošlosti je bilo takvih slučajeva i želeli bismo da imamo jasne dokaze da je vozač bio učesnik u krijumčarenju ljudi, a ne nevina žrtva,” rekao je Rod Mekenzi, izvršni direktor za politiku i javne poslove RHA.
Drastično povećanje sankcija
Izmene zakona detaljno su opisane u zvaničnom dokumentu objavljenom na sajtu Vlade Velike Britanije. U dokumentusu detaljno opisane veće novčane kazne kojima će biti izloženi vozači i prevoznici.
To pokazuje da je maksimalna kazna koju plaća osoba odgovorna za ilegalni upad ili skrivanje povećana sa 2.10 funti na 4.20 funti. Pored toga, maksimalna ukupna kazna povećala se sa <>.<> funti na <>.<> funti.
Tačan iznos svake novčane kazne biće određen u smislu finansijskih sredstava i izračunat na osnovu niza faktora.
Sigurnosne smjernice
Drugi ključni deo dokumenta uključuje smernice za obezbeđivanje vozila od neovlašćenog pristupa.
Spisak akcija koje treba preduzeti je zaista veoma sveobuhvatan i treba ga detaljno pročitati kako bi se izbegle novčane kazne (vladin letak na poljskom). Ovo su stvari koje treba imati na umu:
- Ako se ulaz u teretni prostor može osigurati optimalnom metodom protiv neovlašćenog pristupa, mora se proveriti da li je tako obezbeđen.
- Ako vozilo ima vrstu ulaska u teretni prostor koji ne može biti optimalno zaštićen od neovlašćenog pristupa, ali se može zaštititi od neovlašćenog pristupa drugim sredstvima, proverava se da li je tako obezbeđen.
- Ako se teret vozila može optimalno osigurati od neovlašćenog pristupa, proverava se da li je tako obezbeđeno, pod uslovom da lice koje vrši inspekciju ima pristup teretu.
- Ako se teret vozila ne može optimalno osigurati od neovlašćenog pristupa, ali se može zaštititi od neovlašćenog pristupa drugim sredstvima, proverava se da li je tako obezbeđeno, pod uslovom da lice koje obavlja prevoz ima pristup
teretu. - Sve brave, zaptivke i druge sigurnosne funkcije moraju se provjeriti na znakove ometanja, oštećenja, neovlaštene popravke i neovlaštene zamjene.
- Proverava se da li je dokumentacija koja prati vozilo u skladu sa članom 2E(8) tačna.
- Ako ih vozilo ima, svi TIR kablovi i pojasevi i pripadajuće mreže moraju se proveriti na znakove neovlašćenog neovlašćenog menjanja, oštećenja, neovlašćene popravke i neovlašćene zamene.
- Ako vozilo ima teretnu površinu pokrivenu (u cijelosti ili djelomično) vanjskom školjkom ili tkaninom, vanjska ljuska ili tkanina mora se provjeriti na znakove neovlaštenog pristupa.
- Svi vanjski odjeljci za pohranu i obloge vozila moraju se provjeriti na znakove neovlaštenog pristupa.
- Proverite vozilo zbog znakova neovlašćenog pristupa.
- Pregledajte unutrašnjost vozila za znakove neovlašćenog pristupa, uključujući i krov vozila.
- Proverite da li je neko neovlašćeno pristupio vozilu.
Ovdje vrijedi naglasiti i da za razliku od ranijih slučajeva u kojima je dokazivanje osiguranja kamiona dalo mogućnost da se odrekne kazne, sada takve mogućnosti neće biti. Jedini izuzetak je ako je neko bio pod prinudom trećih lica.
Prema izmjeni propisa, nakon dokazivanja dugog popisa radnji i inspekcija, bit će moguće samo neodređeno “smanjenje” standardne novčane kazne.
Štaviše, ako se utvrdi da je kamion neobezbeđen, ali u avionu nema ilegalnih imigranata, i dalje može biti kažnjen maksimalnom kaznom od 6.120 funti (za maksimalnu ukupnu kaznu).
Izvor: https://trans.info/pl/od-dzis-obowiazuja-wyzsze-grzywny-dla-kierowcow-i-przewoznikow-w-wielkiej-brytanii-kto-powinien-sie-bac-326191