Drumski transport, otpremnici i energetske grupe u Evropi pozvali su da se ugljenično neutralna goriva prepoznaju kao dugoročno rešenje za dekarbonizaciju, pored elektrifikacije i vodonika, za dobro funkcionišući i stabilan logistički sektor EU.
U zajedničkom pismu koje je danas poslato izvršnom potpredsedniku EU Fransu Timermansu, IRU, Evropski savet otpremnika i FuelsEurope – koji predstavljaju operatere drumskog transporta, špeditere i snabdevače energijom – pozvali su na potpuno i ravnopravno priznanje tečnih ugljenik neutralnih goriva za unutrašnje motori sa unutrašnjim sagorevanjem, zajedno sa električnim i vodoničnim gorivnim ćelijama, u predloženim propisima EU o CO2 za teška vozila (HDV).
Za dobro funkcionisanje i stabilan logistički sektor u EU, operateri drumskog transporta i špediteri moraju biti u mogućnosti da odluče koja tehnologija je najpogodnija za različite vrste operacija da bismo postigli naš zajednički cilj: neutralnost ugljenika do 2050. godine.
Međutim, postizanje ovog cilja zavisi od tehnoloških opcija koje dozvoljava predstojeći zakon, što utiče i na vozila i na infrastrukturu.
Direktor za zastupanje IRU-a za EU Raluka Marijan rekao je: „Važni logistički lanci koji snabdevaju građane EU hranom, lekovima i drugim osnovnim stvarima ne bi trebalo da budu podložni neizvesnom skoku u mrak koji bi mogao da ugrozi njihovu stabilnost.
„Predlog CO2 standarda za evropski logistički sektor trebalo bi da podstakne sve opcije za postizanje neutralnosti ugljenika. Potpuno udaljavanje od sagorevanja, bez obzira što se i ovim može postići isti cilj, u zavisnosti od toga šta je spaljeno, može se opisati samo kao nepotreban i rizičan eksperiment“, dodala je ona.
Ugljično neutralna goriva su takođe najrealnija opcija za dekarbonizaciju avijacije, većine pomorskog saobraćaja i postojeće flote drumskih vozila. Dostupnost održive biomase je više nego dovoljna da zadovolji potražnju za naprednim biogorivima za tri vida transporta.
www.iru.org