Paket mobilnosti prisilio je uvođenje detaljne definicije operativne baze u nacionalno pravo. mora da ispuni određene zahteve. Prevoznici imaju vremena da ga prilagode samo do januara 2023. godine.
- Parking za vozila koja se koriste za drumski saobraćaj,
- mjesto gdje se vrši utovar ili istovar robe ili sklapanje tereta,
- prostor za održavanje ili popravku vozila.
Kreatori Paketa mobilnosti fokusirali su se pre svega na pitanje parkiranja i odredili minimalan broj mesta koja on mora da ima. I upravo da bi se parking prilagodio ovom zahtevu, prevoznici imaju rok do 1. januara 2023. godine.
Operativna baza mora imati dovoljno parking mjesta za smještaj najmanje 1/3 flote. U slučaju malih prijevoznika s dva automobila, to znači da bi parking trebao imati mjesta za barem jednog od njih – upućuje Inspektorat cestovnog prometa.
Veliki preduzetnici koji koriste više od jedne operativne baze moraju da obezbede prostor za 1/3 flote na svojim parkingima.
Više birokratije
To nije sve. Od 2023. godine postoji još jedna, nova obaveza. Preduzetnici koji imaju dozvolu da se bave zanimanjem operatera drumskog saobraćaja takođe će morati da obezbede:
1) izjavu o broju zaposlenih lica, uključujući vozače koji obavljaju prevozne poslove u godini koja prethodi obavezi dostavljanja informacija, na dan 31. decembra prethodne godine, bez obzira na oblik zaposlenja;
2) informacije o aritmetičkoj sredini broja zaposlenih vozača, bez obzira na oblik zaposlenja, obavljanju prevoznih poslova u godini koja prethodi obavezi dostavljanja informacija.
Ove obaveze stupile su na snagu ove godine, što znači da će izveštavanje o gore navedenim informacijama početi 2023. godine. Vrijeme za to ističe 31. marta 2023. godine – podsjeća ITD.
izvor: https://trans.info/pl/pakiet-mobilnosci-nowy-obowiazek-317363