Heliox, evropski tržišni lider u sistemima brzog punjenja za putnički i teretni transport, ističe trenutnu e-tranziciju evropske industrije drumskog transporta u nedavno objavljenom izveštaju i proizvodi vodič za elektrifikaciju kamiona.
U saradnji sa Censuswide-om, Heliox je sproveo istraživanje na 151 menadžera flote u Nemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji. Cilj ove studije bio je da se bolje razumeju stavovi, potrebe i želje menadžera flote prema industriji e-kamiona. Heliox je takođe sproveo kvalitativnu studiju u kojoj su kupci bili pitani o svojim prioritetima prilikom prelaska na električne kamione. To je uključivalo studije slučaja sa Albertom Heijnom, Cure i HoLa projektom.
Holandska i nemačka flota su najelektrifikovanije. Velika Britanija i Francuska zaostaju u poređenju sa Francuskom. U Nemačkoj skoro polovina (47 odsto) već navodi da je njihova flota 51-75 odsto električna. Skoro polovina (45%) kompanija takođe ima svoje stanice za punjenje (rešenje za punjenje depoa). 49% nema sopstvenu infrastrukturu za punjenje, a 5% razmišlja o kupovini sopstvenog rešenja.
Tri najvažnija faktora elektrifikacije Uspješna elektrifikacija flote ovisi o tri centralna faktora:
1. Kompanije moraju dovoditi u pitanje standardnu upotrebu dizel vozila i dosljedno prelaziti na električni pogon. Iako dizel vozila nude dug domet i niže troškove nabavke, e-kamioni već imaju dovoljan domet za dnevnu kilometražu. Pored toga, električna vozila su već jeftinija za rad.
Programi podrške moraju biti jednostavniji i atraktivniji, jer su ključni za konverziju flote vozila. Iznenađujuće, međutim, 39 odsto anketiranih kompanija tvrdi da još uvek nisu iskoristile nikakve subvencije. Trenutno nemaju željeni efekat.
Investicije u javne objekte za punjenje kamiona moraju biti pojačane. 27% anketiranih kompanija smatra da je nedostatak infrastrukture za javno punjenje najveća prepreka elektrifikaciji njihove flote. Skoro polovina ispitanika (43 odsto) veruje da će kamioni biti elektrifikovani kao poslednji segment sektora drumskog saobraćaja zbog loše razvijene infrastrukture za punjenje.
Cilj: 100% električna do 2040. godine Većina kompanija (74%) koje još nisu 100% električne planiraju potpunu konverziju do 2040. godine, 12% čak i do 2030. godine. Kako bi zaobišli probleme u javnoj infrastrukturi za punjenje, mnogi operateri flote oslanjaju se na rešenja za punjenje depoa, kao što pokazuju primeri holandskog lanca supermarketa Albert Heijn i kompanije za odlaganje otpada Cure Afvalbeheer u izveštaju.
Zaključak Heliox izvještaja pokazuje da se već odvija uspješna elektrifikacija, ali se može značajno ubrzati. Da bi se postigli ciljevi, neophodno je da svi akteri blisko sarađuju kako bi se brzo sprovela transportna tranzicija u transportnom sektoru.
Heliox osniva novu poslovnu jedinicu za komercijalna vozila i flote
U cilju promovisanja transportne tranzicije u drumskom teretnom transportu, Heliox osniva diviziju Komercijalna vozila i flote. Iako je u Evropi 2021. godine registrovan samo 321 e-kamion (preko 16 tona), očekuje se da će taj broj porasti na 36.000 u 2027. godini. Infrastruktura za punjenje će igrati ključnu ulogu u tome.
Jasper Konings, šef nove poslovne jedinice: “Iako još uvijek postoje prepreke za prevazilaženje, transformacija u transportnom sektoru je u toku. Menadžeri flote žele i moraju elektrifikovati svoje flote kako bi dugoročno ostali konkurentni. Izveštaj Heliox-a pokazuje da je elektrifikacija izvodljiva i da postoje neophodna rešenja i znanja. Sa porastom ulaganja u infrastrukturu javnog punjenja, cilj održivog transporta se može postići.”
Osnovan 2009. godine, Heliox je globalni lider u sistemima brzog punjenja za javni prevoz, e-kamione, pomorsku, rudarsku i lučku tehnologiju. Visokokvalitetne i visoko efikasne stanice za punjenje omogućavaju operaterima da poboljšaju svoje performanse, istovremeno smanjujući njihov uticaj na životnu sredinu. Heliox nudi sisteme brzog punjenja za sve OEM-ove, uključujući e-autobuse i kamione. Heliox posluje širom svijeta i ima svoje sjedište u Holandiji i uredima u Njemačkoj, Švedskoj, Velikoj Britaniji, Španiji i SAD-u.
U cilju pokretanja transportne tranzicije u drumskom teretnom transportu, Heliox je osnovao diviziju Komercijalna vozila i flote. Iako je u Evropi 2021. godine registrovan samo 321 e-kamion (preko 16 tona), očekuje se da će taj broj porasti na 36.000 u 2027. godini. Infrastruktura za punjenje će igrati ključnu ulogu u tome.
https://www.verkehr.co.a