Novi porez na klimu od subote je u Austriji gorivom bio skuplji. Porez na CO2 koji se prvobitno planirao uvesti u julu, uveden je 1.St Oktobar. Zbog sve većih troškova u transportnom sektoru, hauliersi tjeraju vladu da otvori tržište vozačima kamiona iz trećih država.
Tokom njihovog godišnjeg sastanka tokom vikenda, gornje-austrijski hauliersi izrazili su svoj bijes zbog povećanja cijena goriva u zemlji. Kao rezultat rastućih troškova i nestašice vozača, kompanije pokušavaju da gurnu vladu da otvori tržište rada za osoblje iz trećih zemalja, izvijestila je državna novinska agencija ORF nakon sastanka.
Emotivan odgovor na više cijene goriva dolazi nakon što je u subotu, 1. oktobra, u zemlji uveden novi klimatski porez. nazovi CO2 otisak, cijena koštanja 30 eura po toni CO2 u ovoj godini , a on će se uvećavati godišnje i postepeno na 55 eura po toni do 2025. godine .
U ovom trenutku to znači dodatnih 8,6 centi po litru pri kupovini benzina i 9,9 centi po litru pri kupovini dizela, prema proračunima ekonomskog instituta Wifo.Benzin u Austriji je već bio visok, nedavno je koštao u prosjeku oko 1,679 eura, a dizel oko 1,917 eura po litru, navodi se u posljednjem pregledu cijena EU.
Prema matematici koju su uradili austrijski prevoznici, povećanje cijena dizela do 80 posto rezultiralo bi dodatnim troškovima od 80.000 eura po vozilu godišnje na poslovima daljinskog transporta, međugradskoj udaljenosti širom Evrope. Nacionalna organizacija prevoznika WKÖ, iako je očekivala uvođenje novog poreza na CO2, također poziva na pomoć Vlade.
“Bez obzira da li se radi o teretnom prevozniku, ili kompaniji za vozove – visoki troškovi energije su veoma opterećujući za sektore mobilnosti, jer oni predstavljaju značajan udio operativnih troškova. I situacija će se promijeniti 1. oktobra, kada će cijena CO2 dovesti do daljnjeg povećanja cijene goriva se ne poboljšava,” izjavio je Alexander Klacska, predsjedavajući Federalnog odjela za promet i promet u Austrijskoj saveznoj ekonomskoj komori (WKÖ) par dana prije unošenja poreza.
Klacska traži od Vlade da obezbijedi sredstva i grantove koji omogućavaju da hauliersi ostanu konkurentni uprkos povećanju cijena energije.
(izvor:https://trans.info/)