Brisel, 16. septembar 2022– U julu 2022. godine ponovo su se smanjile registracije novih automobila u Evropskoj uniji (-10,4 odsto), uprkos ionako niskoj bazi poređenja izazvanih tekućim manjkom poluprovodnika.
U julu 2022. godine ponovo su se smanjile registracije novih automobila u Evropskoj uniji (-10,4 odsto), uprkos ionako niskoj osnovi poređenja izazvanih tekućim nestašicom poluprovodnika. Sva četiri glavna tržišta EU imala su lošiji rezultat nego pre godinu dana, a Nemačka (-12,9 odsto) i Španija (-12,5 odsto) su imale najjači pad.
Evropsko tržište novih automobila se u avgustu konačno vratilo rastu (+4,4 odsto), čime je okončanje trinaest mjeseci uzastopnog pada. Međutim – sa registrovanih 650.305 jedinica – ovaj rezultat je i dalje daleko ispod nivoa pre pandemije. Sva ključna tržišta EU pozitivno su doprinela rastu regiona, a solidni dobici viđeni su u Italiji (+9,9 odsto), Španiji (+9,1 odsto), Francuskoj (+3,8 odsto) i Nemačkoj (+3,0 odsto).
Osam mjeseci u 2022. Uprkos nedavnom poboljšanju, raniji padovi negativno se odnose na kumulativni učinak. Kao rezultat toga, četiri ključna tržišta do sada su se suočila sa gubicima u ovoj godini: Italija (-18,4 odsto), Francuska (-13,8 odsto), Nemačka (-9,8 odsto) i Španija (-9,4 odsto).
Evropsko tržište novih automobila se u avgustu konačno vratilo rastu (+4,4 odsto), čime je okončanje trinaest meseci uzastopnog pada.
Registracija komercijalnih vozila u EU pala je za 22,5 odsto u odnosu na jun 2021. Ova jesen je uglavnom posledica pada prodaje novih kombija (ovaj segment čini 80 odsto ukupnih registracija komercijalnih vozila), što nadoknađuje rast registracija kamiona.
Ukupno novih komercijalnih vozila
U junu 2022. Registracije komercijalnih vozila EU pale su za 22,5% u odnosu na jun 2021. godine, računajući 144.210 jedinica. Ove jeseni uglavnom je razlog pada prodaje novih kombija (ovaj segment otpada na 80% od ukupnog broja registracija komercijalnih vozila), što je umanjelo rast registracija kamiona. Četiri najveća tržišta u EU pretrpjela su dvocifrene gubitke: Španija (-26,9%), Njemačka (-26,1%), Italija (-21,3%) i Francuska (-20,9%).
Tokom prve polovine 2022. Registracije komercijalnih vozila Evropske unije povukle su se (-20,3%), jer je većina tržišta EU zabilježila pad, uključujući četiri glavna: Španiju (-30,4%), Francusku (-22,1%), Njemačku (-18,8%) i Italiju (-10,3%).
Nova laka komercijalna vozila (LCV) do 3,5t
Registracije lakih komercijalnih vozila u EU u junu su se još jednom umanjele (-26,8%), a prodato je 115.080 jedinica. Ključna tržišta u regionu sve su doprinijele slabom ukupnom rezultatu pozicirajući pad. Španija je svjedočila najvišem procentualnom gubitku (-32,4%), a slijede Njemačka (-31,6%), Italija (-25,3%) i Francuska (-21,9%).
Od januara do juna, tržište EU za nova laka komercijalna vozila smanjilo se za 23,9%, što je ukupno 653.731 jedinica. Negativan kumulativni rezultat ogleda se na sva četiri ključna tržišta širom EU: Španiji (-35,4%), Francuskoj (-24,4%), Njemačkoj (-22,1%) i Italiji (-11,6%).
Nova teška komercijalna vozila (HCV) od 16t i više
U junu su registracije novih teških kamiona porasle za 4,6% širom Evropske unije, dostigavši 22.482 jedinice. Četiri velika tržišta u zapadnoj Evropi zabilježila su mješovite nastupe. Španija je objavila najviši procentni dobitak (+30,8%), a slijedi Italija (+10,2%). Za suprotno, Francuska je objavila umanjenje za 8,2%. Njemačka je s druge strane ostala stabilna (+0,1%). Poljska – koja je najveće tržište za teške kamione u srednjoj Evropi – doprinijela je pozitivnom nastupu regiona postižući dvocifreni porast (+10,4%).
Šest mjeseci do 2022. godine, nova prodaja teških kamiona u EU je dozivla skroman rast (+0,4%), ukupno 128.501 jedinicu, što je koristilo pozitivnim nastupima u posljednja dva mjeseca. Ipak, četiri glavna tržišta u regionu pokazala su razne rezultate. Španija i Francuska postižu dobitke (+5,9% odnosno +2,6%), dok je Njemačka zabilježila negativan rast (-3,3%). Italija je ostala nepromenjena u odnosu na jun 2021.
Nova srednja i teška komercijalna vozila (MHCV) preko 3,5t
Prošlog mjeseca, segment kamiona narastao je za 2,2% na 26.736 jedinica registrovanih u EU. Među četiri velika tržišta Španija je imala najveći postotak dobitka (+25,6%). Italija je svjedočila skromnijem povećanju (+5,0%). Francuska i Njemačka su s druge strane zabilježile gubitke (-10,9% odnosno -4,2%).
Tokom prve polovine 2022. godine, srednje i teške komercijalne registracije vozila u EU ugovarane su za 2,5%. Sa izuzetkom Španije (+5,1%), sva glavna tržišta su zabilježila pad: Njemačka (-7,6%), Francuska (-1,5%) i Italija (-1,1%).
Do sada su se u 2022. godini nove registracije autobusa širom EU proširile za 2,8%, zahvaljujući snažnom poticaju koji je obezbjeđen u martu i maju. Među četiri ključna tržišta u regionu, Španija je objavila najjači rezultat (+46,2%). Francuska je ostala stabilna (+0,2%), dok su se Njemačka i Italija povukle (-20,5% odnosno -10,5%). (izvor:https://www.acea.auto/)