Tumačenje Komisije, koja je navela da se obaveza (8 sedmična) vraćanje Tegljača – kamiona odnosi i na prikolice, žestoko su osporila neka udruženja prevoznika u okviru zemalja EU ( pisali smo ranije).
Naime, za one koji nisu upoznati sa ovim pravilom, u okviru novog paketa mobilnosti, prevoznik je obavezan da kamion jednom u osam nedjelja vrati na mjesto poslovanja, sjedište firmena na adresu kompanije. Sporazum je uveden u februaru u sklopu Paketa mobilnosti EU.
Pravilo, samo po sebi je predstavljalo veliki problema za kompanije i udruženja za prevoz iz istočnih i centralnoevropih zemalja, koje vjeruju da se tom regulativom stvara nepotrebno zagađenje izazvano praznim vožnjama i finansijskim troškovima za iste prevoznike ovih zemalja.
Međutim, kada je u smjernicama Komisije EU navedeno pravilo koje se takođe primjenjuje na prikolice, udruženja za prevoz iz zapadnoevropskih zemalja kao što su Holandija i Danska takođe su postala kritična.
“Kako vodite evidenciju o povratku poluprikolice? Na kraju, nemaju tahograf. Kao prevozniki mate problem ako za tegljač vežete dvije poluprikolice, odnosno , kako znate da li se prikolica uopšte vratila ako par prikolica, na primjer u trajektnom prevozu?”, upitao je TLN, holandsko udruženje za drumski transport, komentarišući smjernice u junu.
Sredinom avgusta, danska ministarka saobraćaja je čak rekla da se Danska “neće saginjati” prema tumačenju Evropske komisije o povratku kamiona koji vladaju u Paketu mobilnosti.
Smjernice na Q&A veb stranici Komisije EU počele su objašnjenjem koja vozila spadaju pod to pravilo. Pasus koji je iznenadio neke evropske asocijacije za drumski transport glasio je na sljedeći način:
“Ovo pravilo se odnosi na motorna vozila ili kombinacije vozila koja se koriste za međunarodne trqansport robe i koja napuštaju državu članicu. Što se tiče prikolica ili poluprikolica, ovo pravilo se odnosi na njih u mjeri u kojoj su na raspolaganju operaterima prevoza puteva u okviru značenja tačaka (e) i (g) člana 5 Uredbe (EK) br. 1071/2009 i kao takve se registruju ili stavljaju u opticaj i ovlašćuju da se koriste u skladu sa zakonodavstvom države članice u kojoj je utvrđen poduhvat […]
Rune Noack, šef transportne politike organizacije, rekao je danskoj štampi:
“To bi imalo nemjerljive posjledice po drumski teretni transport u EU da su poluprikolice morale da se pomjeraju po Evropi prazne da bi stigle do svoje matične zemlje. Stoga je veoma pozitivno što je Komisija EU promjenila njihove smernice. Postoji potreba za povećanjem kapaciteta i energetske efikasnosti u drumskom prevozu tereta u EU. Mnoga ograničenja, poput one u kojoj kamioni moraju da se vraćaju kući svakih 8 nedelja, trebalo bi da budu ublažena. To mora da je sljedeći korak”.
Brisanje rečenice o poluprikolicama i prikolicama je urađeno tiho. EK je ove sedmice ponovo objavio niz pitanja i odgovora o obavezi povratka, u kojima postaje jasno da je ranije objašnjenje revidirano. Samo motorna vozila i kombinacije vozila koja se koriste u međunarodnom transportu moraju se vratiti u jedan od ustanova u zemlji osnivanju.
TLN je također dodatno ispitao EK da stekne veću jasnoću oko obaveze povratka motornog vozila, uključujući i provjere na njemu, dokazni teret i gdje i na koliko dugo se vozilo mora vratiti. EK je odgovore na to objavila u ovom linku.
Kombinacije vozila svakako još uvijek podliježu obavezi povratka. Pred Evropskim sudom pravde još se čeka slučaj protiv obaveze vraćanja motornih vozila. Očekuje se da će generalni pravo pravosudnik Suda dati svoje mišljenje u oktobru i da će Sud svoju presudu iznijeti krajem decembra.
(www.trans.info)