Komisija će morati da preispita Uredbu o emisijama teških vozila do 2027. godine. Međunarodna transportna organizacija IRU poziva je da iskoristi ovu reviziju kako bi “izuzela vozila velikog kapaciteta, kao što su teža ili duža vozila, od ciljeva emisije štetnih gasova“.
IRU tvrdi da energetska tranzicija uključuje takozvana ekogoriva, a ne samo električne kamione.IRU je objavila manifest (koji se može pročitati ovde) sa zahtevima da smatra da institucije Brisela moraju da se pozabave ovim zakonodavstvom. Treba imati na umu da Uredba o emisijama za teška vozila razmatra smanjenje 90% emisija, na osnovu onih iz 2019. godine, industrijskih vozila do 2040. godine.
IRU prevozniki tvrde da energetska tranzicija uključuje takozvana ekogoriva – koja se koriste u motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, ali su nisko ili ugljenično neutralna. Zato smatra da bi, kada Komisija preispita Uredbu 2027. godine, trebalo da “uvede faktor korekcije u izračunavanju ciljeva smanjenja emisija za podršku ugljenično-neutralnim gorivima kao održivim opcijama dekarbonizacije pored električne energije i vodonika”. Takođe se traži da se obnovi flota vozila uz subvencije.
IRU traži od EU da analizira nedostatke u infrastrukturi za punjenje po državamaEU ima okvir za raspoređivanje infrastrukture za dopunjavanje goriva duž svojih glavnih transportnih koridora, to je Afirska uredba. Međutim, IRU ukazuje na inicijative država članica i privatni napori za izgradnju infrastrukture za električno punjenje sve više će se suočiti sa nedostatkom i nedovoljnom mrežom. Za prevoznike, EU nije spremna da održi ogroman broj baterijskih električnih vozila, a kamoli težih kao što su kamioni.
Zato poziva na analizu jaza od zemlje do zemlje kako bi se procijenila poboljšanja mreže potrebna za podršku ogromnoj potrebnoj dodatnoj potražnji za energijom. Takođe smatra da je neophodno doneti zakone koji obavezuju države članice i snabdevače električnom energijom da poboljšaju mrežu na neophodne nivoe.
Drugi zahtjevi
IRU-ov manifest uključuje zahtjeve koji prevazilaze dekarbonizaciju cestovnog transporta. Među ostalim zahtjevima je i promocija mreže sigurnog parkiranja za vozače.
IRU traži od EU da izuzme teže kamione od ciljeva emisije štetnih gasova (rutadeltransporte.com)