Prema procenama analitičara transportne obaveštajne službe (TI), globalno tržište logističkih ugovora dostiglo je obim od 283,98 milijardi evra u 2023. godini. To odgovara povećanju od 3,5% u realnim uslovima (isključujući inflaciju). To znači da rezultat premašuje rezultat iz prethodne godine, u kojoj je tržište raslo za 3% na godišnjem nivou.
Prošle godine je tržišna vrednost već bila za 12 odsto veća nego pre pandemije. Tek u 2020. godini ugovorna logistička industrija zabeležila je pad vrednosti u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, nakon toga je usledio oporavak od oko 8% u 2021. godini.TI je u svojoj prognozi pre pola godine pretpostavio da će rast globalnog tržišta ugovorne logistike u 2023. godini biti manji nego 2022. godine. U međuvremenu se ispostavilo da je upravo suprotno bio slučaj.
Kako ističu autori izveštaja TI, globalna ekonomija se 2023. godine pokazala iznenađujuće otpornom na brojne turbulencije koje su je pogodile. Efekti tekućeg rata u Ukrajini nastavili su da se osećaju, na primer kroz visoku inflaciju i rast cena energije i goriva. Međutim, rast cena je značajno smanjen u drugoj polovini godine.Pored toga, globalna industrijska proizvodnja porasla je za 3,2% u 2023. godini. Sektor e-trgovine i dalje stvara veliku potražnju. Vladini stimulativni programi svih vrsta pomogli su da potražnja ostane relativno visoka u mnogim zemljama. Ne zaboravimo da sa našim evrocentričnim gledištem vidimo jasno ekonomsko usporavanje u Evropi. Međutim, u Aziji ili Severnoj Americi situacija je potpuno drugačija. To se odražava na rezultate logističke industrije.
Kako se ističe u izveštaju TI, prošlogodišnji rast je u velikoj meri rezultat proširenja ugovorne logistike u zemljama u razvoju. U razvijenim zemljama širenje ove vrste usluga bilo je prilično malo.
Pročitaj također:
E-automobili iz Kine: Kaznene tarife do 38 odsto
Cene pomorskog transporta su potpuno lude, a visoka sezona još nije ni počela.
Regionalne razlike
Najveći globalni region po ugovornoj logističkoj vrednosti je Azija i Pacifik, koji čine oko 39-40 odsto globalnog tržišta. Sljedeća tržišta su Evropa i Sjeverna Amerika, sa dionicama od oko 28-29 posto, odnosno 25 posto. Ove akcije su zasnovane na prognozama za ugovorno tržište u 2023. godini.
Međutim, dinamičan rast azijskog tržišta u poređenju sa regionima Evrope i Severne Amerike je važan. Iako se očekuje da će vrednost ugovorne logistike u Aziji porasti za oko 6%, evropsko i severnoameričko tržište karakteriše praktično nulti rast. Vrednost evropskog tržišta bi se čak smanjila.
Posledice rata u Ukrajini (inflacija, roba, cene energenata i goriva) pogodile su Evropu mnogo teže nego Azija ili američki kontinent. Azijske zemlje karakteriše mnogo dinamičniji ekonomski rast. Također je vrijedno zapamtiti da je Azija dom drugom najvećem (Kini) i trećem najvećem (japanskom) tržištu na svijetu. Dok se trgovina sa Evropom suočava sa preprekama i poteškoćama zbog nemira u Crvenom moru, unutarazijska trgovina napreduje.
Dalji oporavak na vidiku
Analitičari očekuju da će se globalna ekonomija i ove godine oporaviti od krize. Pored toga, pad inflacije i očekivana politika smanjenja kamatnih stopa trebalo bi da budu od pomoći. Povećanje međunarodne trgovine vjerovatno će dovesti do dinamičnijeg rasta na tržištu ugovorne logistike. U 2024. godini očekuje se da će njegova vrednost biti za 4,2 odsto veća nego 2023. godine i oko 296 milijardi evra.
Trenutna prognoza je bolja od one objavljene krajem 2023. godine. Analitičari su prvobitno očekivali da će rast ove godine iznositi 3,7 odsto. Trenutne procjene pretpostavljaju veću cifru od 4,2%. Pokretačka snaga globalnog tržišta i dalje će biti azijsko-pacifičko tržište sa stopom rasta od preko 6%. Dobra vijest je da ćemo vidjeti rast i na evropskom i sjevernoameričkom tržištu, iako po mnogo nižoj stopi nego u Aziji – oko 1,5-1,9%.
U srednjoročnom periodu do 2028. godine očekuje se prosečan godišnji rast od 4,1%. Stručnjaci TI procenjuju da će tržišna vrednost na kraju ove godine iznositi 347,9 milijardi evra.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/logistikmarkt-prognosen-nach-oben-korrigiert-389860