Da vas podsetim da su se brendovi kamiona Volkswagen grupe, e. International, MAN i Scania, upravo oglasili za 2030. godinu. Tada će čitav asortiman autonomnih kamiona, sposobnih da samostalno voze, biti stavljen u prodaju. Pre nekoliko dana pojavila se još jedna objava, ovog puta od konemina Dajmler kamiona, vlasnika mercedes-Benz Trucks i Freightliner brendova. Upravo je ovaj drugi, američki brend, proglasio uvođenje kamiona sa punim autopilotima već 2027. godine.
Autopilot Dajmler kamiona, koji se istovremeno razvija u Evropi i Severnoj Americi, treba da bude uređaj u četvrtoj fazi. To znači da možete da vozite autonomno na putevima bilo koje kategorije, obavljajući sve drumske operacije. Uloga vozača je da se svede na obavljanje funkcije za hitne slučajeve, koja se bavi učitavanjem ili ponovnom vezom poluprikolice.
Prvi model dostupan sa punim autopilotima, upravo od 2027. godine, biće Freightliner eCascadia, vidljiv na priloženim fotografijama. U pitanju je električna traktorska jedinica, koja je zbog ograničenog dometa (oko 360 kilometara) uglavnom pogodna za fiksne, ne previše komplikovane rute. Zbog toga je odlučeno da autopilot u početku najbolje funkcioniše u ovom modelu.
Mercedes-Benz Trucks za sada nije dao sličnu najavu. Međutim, može se očekivati da će posle uspešne implementacije ovog sistema u Sjedinjenim Državama evropska premijera biti samo pitanje vremena, verovatno jedne ili dve ili tri godine.
Naravno, sa današnje tačke gledišta, sve ovo možda još uvek izgleda kao neka vrsta apstrakcije. Svakog dana vidimo koliko je drumski saobraćaj nepredvidiv i koliko je ogromna uloga ljudi u njemu. Međutim, pod pretpostavkom da sve gore pomenute kompanije zadrže svoje pretpostavke, kako to može da utiče na tržište rada vozača? O najnovijim istraživanjima na ovu temu govorio sam krajem prošle godine, u sledećem članku: 38% kamiona na autopilotu, 62% sa vozačem – ovako treba da izgleda budućnost
https://40ton.net/daimler-truck-poka