EU ima izuzetno raznoliku flotu od preko 6,75 miliona kamiona. Ovaj IRU obaveštajni brifing otkriva ovu cifru, posmatrajući starost vozila, distribuciju, konfiguraciju, korišćenje u odnosu na kapacitet i još mnogo toga.
Kamioni igraju vitalnu ulogu u lancima snabdevanja EU, prevozeći 77% obima unutrašnjeg tereta mereno u tonskim kilometrima.
Poređenja radi, železnica čini 17%, a unutrašnji plovni putevi 6%.
Ovaj obavještajni brifing IRU-a, zasnovan na podacima iz 2022., posljednje dostupne godine, analizira flotu kamiona EU: Koja je najčešće korišćena vrsta kombinacije kamiona? Koliko je težak i sa kojim standardom emisije izduvnih gasova je u skladu? Kako se slika razlikuje između zemalja EU? M
noge varijante vozila, uključujući kombije i kamione, koriste se za transport robe. Kamioni imaju veću nosivost, sa bruto težinom vozila iznad 3,5 tone.
Oni mogu da transportuju široku lepezu robe na kratke, srednje i velike udaljenosti, od gustih urbanih regiona do udaljenih ruralnih područja, povezujući različite vidove na aerodromima, morskim lukama i železničkim terminalima. Kamioni su neophodni za globalnu i ekonomiju EU.
Ovaj obaveštajni brifing IRU-a razmatra sastav i korišćenje kamiona sa bruto težinom vozila većom od 3,5 tone, koji pripadaju kategorijama kamiona N2 (srednja teretna vozila) i N3 (teška vozila), i kategorijama O3 i O4 za prikolice. Vozni park je definisan kao svi registrovani kamioni u EU.
Na osnovu podataka iz poslednje dostupne 2022. godine, ovaj obavještajni brifing IRU-a razlaže sastav i upotrebu kamiona u EU prema:
Sastav flote: Ko ima najveću flotu?
Koji je najčešći tip kamiona i prikolice? Kakav je odnos poluprikolice i tegljača? Starost vozila: Koji kamioni prevoze više? Mlađi ili stariji kamioni? Konfiguracija vozila: Koja konfiguracija vozila je najpopularnija u EU?
I kako se to razlikuje od zemlje do zemlje?
Bruto kombinovana težina vozila: Svaka kombinacija vozila ima posebnu vrednost bruto kombinovane težine. Koji se najviše koristi u EU?
Korišćenje voznog parka u odnosu na kapacitet:
Da li se kamioni koriste u svom maksimalnom kapacitetu?
Za odgovore na ova pitanja i još mnogo toga, istražite uvide date u ovom brifingu sa infografikama na regionalnom i nacionalnom nivou.
Evo pregleda onoga što ćete pronaći:
Kamioni igraju vitalnu ulogu u lancima snabdevanja EU, prevozeći 77% obima unutrašnjeg tereta mereno u tonskim kilometrima. Poređenja radi, železnica čini 17%, a unutrašnji plovni putevi 6%. Ovaj obavještajni brifing IRU-a, zasnovan na podacima iz 2022., posljednje dostupne godine, analizira flotu kamiona EU: Koja je najčešće korišćena vrsta kombinacije kamiona? Koliko je težak i sa kojim standardom emisije izduvnih gasova je u skladu? Kako se slika razlikuje između zemalja EU? Mnoge varijante vozila, uključujući kombije i kamione, koriste se za transport robe. Kamioni imaju veću nosivost, sa bruto težinom vozila iznad 3,5 tone. Oni mogu da transportuju široku lepezu robe na kratke, srednje i velike udaljenosti, od gustih urbanih regiona do udaljenih ruralnih područja, povezujući različite vidove na aerodromima, morskim lukama i železničkim terminalima. Kamioni su neophodni za globalnu i ekonomiju EU. Ovaj obaveštajni brifing IRU-a razmatra sastav i korišćenje kamiona sa bruto težinom vozila većom od 3,5 tone, koji pripadaju kategorijama kamiona N2 (srednja teretna vozila) i N3 (teška vozila), i kategorijama O3 i O4 za prikolice. Vozni park je definisan kao svi registrovani kamioni u EU.
ww.iru.org