Globalno tržište kontejnerskog transporta suočava se sa prekomernim kapacitetom, što će se dodatno odraziti u godinama koje dolaze, dok je popust kupaca pao na neodrživ nivo, rekao je Vinsent Klerc, izvršni direktor kompanije Maersk, na godišnjem sastanku akcionara grupe.
Maersk je prošlog mjeseca upozorio da će povećana ponuda imati negativan utjecaj na ovogodišnji profit.
“Cijene karata su znatno pale nakon dobre 2021. i 2022. godine i zapravo su pale na neodrživ nivo,” rekao je Vincent Clerc.
Nemački prevoznik Hapag-Lojd upozorio je da će zbog prekomerne isporuke kontejnerskih brodova i krize u Crvenom moru biti primoran da smanji troškove 2024. godine i prilagodi plovidbu i luke. U 2023. godini neto dobit pala je za 83 odsto.
Cijene karata naglo su porasle u decembru i početkom januara, jer su kompanije preusmjerile brodove oko Rta dobre nade zbog napada na Crveno more, a zatim pale jer su raspoloživi kapaciteti i dalje premašili potražnju, navodi Poslovni dnevnik.
Maersk procenjuje da je globalni kapacitet kontejnera morskim putem porastao za devet odsto prošle godine, a ove godine bi trebalo da poraste za još 11 odsto i sedam odsto u 2025. godini. Maersk je prošle godine najavio da će otpustiti 10.000 radnika.
Opširnije: Otpuštanja dionica Maerska: Najmanje 10.000 zaposlenih ostat će bez posla
Opširnije: Maersk vidi nagli pad prihoda i profita: Podijelit će dodatnih 3.500 otpuštanja