Kamioni sa tečnim prirodnim gasom (LNG) postali su mnogo popularniji u Kini nego u Evropi. Istovremeno, kineski propisi im omogućavaju da postignu mnogo veće domete, jer su tamo standardi dužine liberalniji, iza kabine se mogu montirati i dodatni rezervoari, a njihov kapacitet nije toliko ograničen propisima o transportu opasnih materija. I tako dolazimo do zaista rekordne premijere, koju je nedavno napravila kineska kompanija Shacman.
Kamioni sa tečnim prirodnim gasom (LNG) postali su mnogo popularniji u Kini nego u Evropi. Istovremeno, kineski propisi im omogućavaju da postignu mnogo veće domete, jer su tamo standardi dužine liberalniji, iza kabine se mogu montirati i dodatni rezervoari, a njihov kapacitet nije toliko ograničen propisima o transportu opasnih materija. I tako dolazimo do zaista rekordne premijere, koju je nedavno napravila kineska kompanija Shacman.
Ovo novo vozilo je Shacman X6000 590 LNG. Pretpostavka njegovih dizajnera bila je da stvore traktor pogonjen tečnim prirodnim gasom, koji bi po dometu gotovo odgovarao njegovim dizel kolegama. Zato postoje tri rezervoara za gorivo, uključujući jedan rezervoar od 450 litara na levoj strani okvira i dva rezervoara za gas od 1.500 litara koji se nalaze iza kabine. Ukupno imamo 3450 litara plina, što bi, prema riječima proizvođača, trebalo prevesti u domet od 5200 kilometara!
Tako veliki broj tenkova zahtijevao je od traktora da koristi okvir dužine 7,8 metara. Vozilo je takođe moralo da bude opremljeno sa tri osovine, iako je sistem 6×4 norma u kineskom transportu na velike udaljenosti. Ali, zar sve ovo nije preterana forma nad sadržajem? Ne u očima Kineza, jer imaju vrlo specifično objašnjenje. Ovo vozilo će omogućiti transport LNG-a u najprovincijalnije, zapadne regione zemlje, gde stanice za punjenje goriva uglavnom ne postoje.
Pored dotičnih tenkova, Shacman X6000 590 LNG opremljen je 15-litarskim motorom kineske marke Weichai i 16-stepenim automatskim menjačem kineske marke Fast. Pogonska jedinica je proširena i ima paljenje svjećica, što je tipično rješenje za kamione s plinom. Maksimalna snaga je čak 590 KS, ali maksimalni obrtni moment ne prelazi 2600 Nm.
Za one koji su zainteresirani, dodat ću da je nekoliko mjeseci ranije Shacman X6000 postao poznat iz sasvim drugačijeg razloga. Naime, hvaljen je kao novi najmoćniji serijski proizvodni kamion na svijetu, razvijajući 840 KS od 16,6-litarskog dizel motora! Više o tome možete pročitati u sljedećem članku: Novi najmoćniji kamion na svijetu ima 840 KS! Ovo je Shacman X6000 840