Savet EU je manje ambiciozan u sprovođenju područja odmora od Parlamenta, sa kojim trenutno pregovara o reviziji Transevropske uredbe o transportnoj mreži.
Savet EU je manje ambiciozan u implementaciji bezbednih prostora za odmor vozača kamiona od Evropskog parlamenta. Ova dva tela trenutno pregovaraju o reviziji Transevropske regulative o transportnoj mreži. U tom kontekstu, predstavnici poslodavaca i radnika u sektoru zatražili su od zemalja članica – zastupljenih u Savetu EU – veću posvećenost.
Vijeće i Parlament trenutno pregovaraju o Transevropskoj regulaciji transportne mreže.
Poslovna asocijacija IRU i ETF saopštila je da je “očajnički potreban sporazum između zakonodavaca, praćen posvećenošću država članica.” IRU, ETF i Esporg (Evropska organizacija za bezbedno parkiranje) pozvali su oba tela da obezbede adekvatne radne uslove za profesionalne vozače postavljanjem razumnih rokova za bezbedno parkiranje kamiona.
Stav parlamenta je povoljniji za brzo uvođenje ovih parkinga, dok Savet znatno smanjuje ambicije čak i ispod početnog predloga Evropske komisije.
Raluca Marian, direktor IRU-a za odbranu EU, objašnjava da prevoznici i sindikati očekuju da će pozicija parlamenta prevladati: “To značajno poboljšava prijedlog Komisije, pomjerajući osnovni rok mreže do 2030. godine i globalnu mrežu do 2040. godine za deset godina. Štaviše, mnogo više vodi računa o kamiondžijama nego o stavu Saveta, koji ne nudi nikakvu čvrstu posvećenost izgradnji bezbednih parking mesta, već nejasno obećanje.”
PARKIRANJE I NAPLAĆIVANJE
S druge strane, IRU, ETF i Esporg takođe tvrde da će parking zone omogućiti bolje raspoređivanje infrastrukture za punjenje alternativnih goriva (AFIR).
“Nedostaje 500.000 profesionalnih vozača u sektoru komercijalnog drumskog saobraćaja. Poboljšanje uslova rada, uključujući adekvatnu mrežu sigurnih parking mesta, od vitalnog je značaja za zadržavanje i privlačenje profesionalnih vozača kamiona,” zaključuje Raluka Marijan.