Glavni cilj predložene revizije je poboljšanje bezbednosti na putevima i doprinos cilju EU da smanji broj smrtnih slučajeva i teških povreda na putevima za 2030 odsto do 50. godine. Da bi se to postiglo, organizacije navode da je uvođenje obavezne obuke za profesionalne vozače dostavnih kombija od suštinskog značaja.
Kritična tačka navedena u pismu je relativno blaga regulacija za kombije manje od 3,5 tone u poređenju sa teškim kamionima). Operateri i vozači teških teretnih vozila dužni su da pribave sertifikate o profesionalnoj kompetentnosti koji se moraju redovno ažurirati. Međutim, flote kombija podležu nižim standardima i samo kombiji preko 2,5 tone koji putuju preko granica EU podležu pravilima EU o vožnji i odmoru do 2026. godine. Velika većina kombi saobraćaja, koji se odvija unutar granica zemlje, neće biti pogođena ovom promenom.
U cilju poboljšanja bezbednosti na putevima, organizacije zahtevaju sveobuhvatnu obuku za profesionalne vozače kombija, pokrivajući aspekte kao što su bezbedno utovar i istovar, obezbeđivanje tereta, preokret, sprečavanje umora, planiranje putovanja i poštovanje saobraćajnih pravila, uključujući nošenje pojasa i izbegavanje ometanja.
U pismu se traži da se trenutni zahtjevi za vozače autobusa i kamiona, uključujući profesionalnu obuku vozača (u NL kao Code 95), prošire kako bi se stvorila nova kategorija za vozače kombija, uključujući i one koji mogu biti pogrešno klasificirani kao samozaposleni vozači ili samozaposleni vozači. To bi se moglo učiniti u kontekstu predloga Evropskog parlamenta da se uvede kategorija B + sa posebnim zahtevom za obuku tipa CPC za vozila kategorije N1 koja se koriste u profesionalne svrhe.
Organizacije se takođe ne slažu sa predlogom Evropske komisije da se dozvoljena masa vozila B kategorije poveća sa 3,5 na 4,25 tona. Pozivajući se na nedavni izveštaj Instituta VIAS u Belgiji, oni navode da veća i snažnija vozila imaju sve veći negativan uticaj na bezbednost na putevima za pešake i bicikliste.
https://www.ttm.nl/m