Često je transportnim kompanijama teško da poštuju ovaj zahtev, ne samo zbog finansijskih sredstava, već i zbog lokacije mesta prebivališta vozača. Većina vozača transportnih kompanija su državljani trećih zemalja koji dolaze u Litvaniju da zarade novac i ne žele da se vrate u svoje prebivalište ili mesto registracije delatnosti kompanije. Za neke, na primer, građane Ukrajine, nema čak ni mesta za povratak. Dakle, koja je praksa regulisanja poštovanja ovog zahteva i da li postoji izlaz iz situacije?
Glavni pokazatelj koji utiče na rezultate kontrole na putevima je svest vozača da se pridržavaju propisa. Ako vozač ne može da objasni situaciju kontrolnim službenicima, nadležni organi prepoznaju/sumnjaju na rizik od nepoštovanja ovog zahteva.
Francuski zvaničnici očekuju od vozača koji odbiju da se vrate nakon četiri nedelje da podnesu sopstvena dokumenta koja potvrđuju ovu okolnost i objasne situaciju. Iako zakon navodi da kontrolni službenici ne bi trebali zahtijevati dokumente koji potvrđuju njegov povratak/povratak od vozača, nažalost, praksa kontrole danas djeluje na štetu transportnih tvrtki. Ukoliko ne postoje dokumenti koji svedoče da je kompanija organizovala povratak vozača, odmah se evidentira prekršaj, izriče se novčana kazna, na osnovu činjenice da kompanija ima pravo žalbe, a vozač se pušta tek nakon plaćanja novčane kazne.
Da bi se izbegla postojeća praksa sprovođenja pogrešnih kontrola, evropske institucije preporučuju da se sve nezakonite radnje kontrole prijave direktno SOLVIT centru kako bi se podigla svest o takvim slučajevima i ubrzalo rešavanje postojećih problema.
Ponovljeni slučajevi u kojima vozači odbijaju da se vrate ostavljaju utisak kontrolnim službenicima da uopšte nema povratka. Nemačke vlasti počele su da izriču novčane kazne za odmaranje u taksiju ne samo za kompaniju, već i za vozača. Važno je napomenuti da trajanje poslovnog putovanja ne bi trebalo da bude duže od osam nedelja, pošto se prema najnovijoj kontrolnoj praksi, ako se vozač nije vratio ne samo pre četiri nedelje, već i pre osam nedelja, to se već izjednačava sa dogovorom sa vozačem o odsustvu povrata (ocenjuje prema podacima tahografskih podataka kamiona). Takvi slučajevi se takođe ne tolerišu u sudskoj praksi, osim ako povratak nije bio povezan sa povratkom kamiona.
Kako se pripremiti za kompaniju kako bi upravljali rizikom od mogućih novčanih kazni tokom kontrole?
Pre svega, dužnost poslodavca da omogući vozaču da se redovno vraća je organizacione prirode, pa je za kompaniju najvažnije da dokumentuje postupak povratka vozača tako da je tokom kontrole očigledno da kompanija pravilno organizuje povratak vozača nakon četiri nedelje…
Skaityti daugiau: https://trans.info/lt/neaiskumai-del-sunkvezimiu-grizimo-kada-vairuotojas-turi-grizti-i-kita-pasirinkta-vieta-368129