U skladu sa koordinacijom odeljenja, kao i konsultacijama država i udruženja, uredba će stupiti na snagu 1. januara 2024. godine, obaveštava BMDV na zahtev.
Oliver Lukšić, parlamentarni državni sekretar Federalnog ministra za digitalizaciju i saobraćaj i komesar Savezne vlade za transport i logistiku robe:
Želimo da planiramo bezbednost za logističke kompanije i stvaramo zakonske preduslove da kamionu tipa 1 bude dozvoljeno da nastavi da vozi do 2028. godine. Ovo je važan signal za logističku industriju. Dosadašnje iskustvo bilo je dosledno pozitivno: dugi kamion se već etablirao kao svestrana i neophodna komponenta u teretnom transportu. Bolja iskorišćenost kapaciteta znači da je potrebno manje transporta. Time se štedi veliki CO2 i štiti naša putna infrastruktura. Ne želimo da radimo bez ovoga u budućnosti.”
Kamion tipa 1 može se koristiti na cijeloj cestovnoj mreži unutar Njemačke. Situacija je drugačija za duže tipove, kojima je dozvoljeno voziti samo određenim rutama (pozitivnom mrežom).
Mapa pozitivne mreže za duge kamione može se naći na BMDV-u ovdje.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/sonderregelung-fuer-lang-lkw-verlaengert-366688