U Njemačkoj ne samo da će se putarine povećati za više od 80 odsto, ne samo zbog novog poreza na emisije CO2, već se čini i da vlada želi da promeni klasifikaciju težine vozila na štetu prevoznika.
Njemački nacrt zakona o putarini za teška teretna vozila predviđa značajnu promjenu koja utječe na klasifikaciju u takozvane težinske klase. Prema amandmanu, od 1. decembra ove godine referenca više neće biti dozvoljena bruto težina (u polju F.2 potvrde o registraciji), već tehnički dozvoljena bruto težina, koja se može naći u polju F.1 potvrde o registraciji. Ovo će značiti veće troškove za neke prevoznike.
Na primjer, njemački transportni portal verkehrsrundschau.de pominje kamion dozvoljene bruto mase od 18 tona, koji trenutno spada u težinsku klasu od 12-18 tona. Međutim, njegova tehnički dozvoljena bruto težina vozila iznosi 19,5 tona, što znači da će, kada nova pravila putarine stupe na snagu, biti premeštena u sledeću težinsku klasu i da će morati da plati veće putarine. Promena pravila klasifikacije može posebno uticati na vlasnike vozila sa bruto težinom vozila od 7,49 tona, koji trenutno ne podležu putarini. Ako je tehnički dozvoljena bruto težina takvog vozila 7,5 tona, onda će od 1. decembra prevoznik morati da plaća putarinu prema tarifi za vozila između 7,5 i 12 tona.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/valtozasok-a-nemet-utdij-rendszerben-a-7-5t-alatti-tehergepjarmuvek-mar-iden-utdij-kotelesek-lehetnek-364790