- Prema prethodno objavljenim informacijama, od 21 avgusta 2023. godine komercijalna vozila (kamioni i autobusi) registrovani po prvi put u Uniji moraće da budu opremljena pametnim tahografskim uređajimageneracije k. Kako najnovija verzija tahografske opreme ne zahteva zamenu vozačkih kartica, one ostaju upotrebljive do isteka roka trajanja. Međutim, novi uređaji na tržištu stvaraju nove zadatke za vozače, jer su ovi uređaji sada pogodni i za snimanje lokacije utovarnih operacija.
Utovar obavljaju vozači ručnim unosom podataka, koristeći sljedeće piktograme, koji postoje isključivo u novim vrstama tahografa. Korisnici starije tahografske opreme stoga ne ispunjavaju ovu obavezu.
= operacija utovara
= operacija istovara
= simultana operacija istovara
Što se tiče unosa podataka, prema Provedbenoj uredbi (EU) 2016/799: “Informacije o utovaru/istovaru moraju se dostaviti prije nego što vozilo napusti mjesto gdje se vrši utovar/istovar.”
Operacija utovara ne treba da bude precizirana po periodu, jer aktivnosti dostupne u tahografu (vožnja, odmor, drugi rad, stanje pripravnosti) ostaju nepromenjene. Na isti način kao i unos pozivnog broja zemlje koji je potreban na početku i na kraju radnog dana, dotična operacija utovara unose se u tahografsku mašinu koristeći gore navedene piktograme.
Važan!
Za tahografe prve generacije (Gen1) i druge generacije (Gen2v1), vozači će i dalje morati ručno da prelaze granice koristeći unos podataka. Nakon prelaska granice, moraju ući u pozivni broj zemlje u koji su ušli vozilom kao početak radnog dana. Međutim, za drugu generaciju uređaja druge generacije (Gen2023v21) od 21. avgusta 2023. godine, granični prelazi će se automatski snimati. Zbog toga će ulazak u pozivni broj zemlje nakon prelaska granice vršiti sami najnoviji tahografi, tako da vozači neće morati da se zaustavljaju da bi ušli u pozivni broj zemlje, već će morati da evidentiraju utovar i/ili utovar kao što je gore opisano.
https://www.mkfe.hu/