Pored uvođenja kompletnog asortimana potpuno električnih kamiona i razvoja tehnologije vodonika, DAF priprema motore sa unutrašnjim sagorevanjem za nove vrste goriva kako bi dodatno smanjio emisiju ugljenika. HVO (hidrogenizovano biljno ulje) je biogorivo najnovije generacije koje omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida do 90% prema DAF i može se koristiti u svim DAF kamionima nove generacije.
HVO se pravi od otpadnih proizvoda i masti iz prehrambene industrije. Prema DAF-u, trenutno je najodrživije gorivo na tržištu za dizel kamione i obezbeđuje smanjenje emisije ugljen-dioksida do 90 odsto od izvora do točkova u poređenju sa običnim dizelom. Za razliku od prethodnih generacija biogoriva, HVO nema uticaja na proizvodnju hrane.
Pored ekoloških prednosti, još jedna važna prednost je što se HVO može koristiti u DAF kamionima bez podešavanja vozila uz održavanje performansi kamiona kao i servisnih intervala do 200.000 kilometara za prevoz na velike udaljenosti.
Sve DAF kamione najnovije generacije su spremne za upotrebu 100% HVO. Također uključuje LF seriju za distribucijski transport, za distribuciju i specifične primjene te XF, XG i XG za teški transport i transport na velike udaljenosti.
DAF se takođe sprema za nove generacije goriva. HVO im omogućava da već danas naprave veliki iskorak u pogledu smanjenja emisije ugljen-dioksida sa sadašnjim kamionima na tržištu i od “izvora do točka”.
“Kada je reč o sertifikaciji ugljenika kamiona, bio bi veliki korak napred kada bi evropsko zakonodavstvo moglo da vrednuje doprinos čistih goriva smanjenju emisije ugljenika, jer ne možemo sebi da priuštimo da ostavimo neiskorišćene mogućnosti za postizanje održivog drumskog saobraćaja. To bi trebalo povećati fokus na cijeli lanac od izvora energije do onoga što izlazi iz izduvnog sistema umjesto da se fokusira samo na “tank-to-wheel”, kaže Patrick Dean, glavni tehnološki direktor u DAF Trucks.
https://www.tidningenproffs.se/