Evropska unija je sredinom jula 2020. godine dogovorila takozvani paket mobilnosti, koji se sastoji iz dva dela. Sada postoje inovacije i prilagođavanje tahografskih propisa nasledniku modela pametnog tahografa.
Implementacija druge generacije pametnih tahografa (verzija 2) će biti zaprepašćena. Ovo su termini:
-
Od 21. avgusta 2023. godine sva novoregistrovana komercijalna vozila moraju biti opremljena inteligentnim tahografom druge generacije.
-
Od 1. januara 2025. godine, sva prekogranična vozila opremljena analognim ili digitalnim tahografom prve generacije (instalirana u novim vozilima do 1. juna 14. godine) (npr. VDO DTCO do Rel. 2019.3a i Stoneridge do Rev. 0.7) moraju biti pretvorena u pametni tahograf najnovije generacije 6 verzije 2.
-
Od 19. avgusta 2025. godine, aktuelna Generacija 2 verzija 2 (npr. VDO DTCO do Rel. 4.0e i Stoneridge Rev. SE5000-8) mora biti instalirana u svim vozilima koja se koriste u prekograničnom drumskom saobraćaju.
-
Od 1. jula 2026. godine, sva vozila teža od 2,5 tone koja se koriste u prekograničnom drumskom saobraćaju biće opremljena pametnim tahografom najnovije generacije 2 verzije 2.
Šta je novo u Smart Speedometer 2?
Očekuje se da će uvođenje druge generacije pametnog tahografa, poznatog i kao Smart Tacho 2, u budućnosti skladištiti granične prelaze i lokacije za utovar i istovar.
Preciznije pozicioniranje ima za cilj povećanje bezbednosti na putevima i poboljšanje sposobnosti praćenja usklađenosti sa obavezujućim socijalnim standardima, kao što su periodi vožnje i odmora, propisi o radnom vremenu, pravo na poštanske radnike i propisi o pristupu tržištu.
Može li se manipulirati novim brzinomerom?
Ostale inovacije druge generacije pametnog tahografa uključuju pojačane mehanizme za zaštitu od petljanja.
Pored toga, Smart Tacho 2 je namenjen pružanju pouzdanih podataka za efikasnije kontrole u međunarodnom teretnom transportu.
Smart Tacho verzija 2 će poboljšati neprobojnu prirodu trenutnog tahografa sa novim funkcijama kao što su mogućnost autentifikacije satelitskih signala ili instalacija unutrašnjeg senzora koji je nezavisan od spoljnog senzora udaljenosti.
Na primer, Continental je dobio odobrenje od Nemačke federalne uprave za motorni saobraćaj za svoj VDO DTCO 4.1 i garantuje sigurnost podataka koje zahteva sertifikat o pravnoj bezbednosti u skladu sa standardom ISO/IEC 15408 sa dubinom ispitivanja EAL 4+ (Evaluation Assurance Level).
Hoće li oprema za snimanje biti dostupna na vrijeme?
Ovo je ublažilo sve strahove od pravovremene dostupnosti opreme za snimanje sa svim karakteristikama koje zahtevaju pravila EU.
To znači da ništa ne stoji na putu pravovremene isporuke druge verzije inteligentnog tahografa pre nego što postane obavezna u novoregistrovanim komercijalnim vozilima od 21. avgusta 2023. godine,” rekao je Dirk Gandras, koji predvodi razvoj tahografa u poslovnom segmentu Continental-a Connected Commercial Vehicle Solutions.
Izvor: https://trans.info/de/smart-tacho-2-diese-neuerungen-sollten-sie-kennen-354505