Istovremeno, isti amandman uvodi kontroverznu zabranu preticanja kamiona na autoputu ili autoputu sa tri ili više označenih traka na kolovozu u jednom pravcu. Predstavnici transportne industrije su ga u posljednjih nekoliko tjedana kritički pregledali otkako je vlada otkrila svoju ideju o “poboljšanju sigurnosti”.
Na primer, zajednica vozača kamiona istakla je da su odredbe novog zakona veoma neprecizne, na primer, u smislu dozvoljenih izuzetaka od zabrane preticanja kamiona. Ovo je odredba u zakonu koja omogućava preticanje vozila koje se kreće “mnogo manjom brzinom”.
Pored toga, vozaču vozila kategorije N2 ili N3 zabranjeno je da pretekne motorno vozilo na autoputu i autoputu sa samo dve trake namenjene datom pravcu saobraćaja, osim ako se vozilo kreće brzinom znatno nižom od dozvoljene za vozila kategorije N2 ili N3 koja se primenjuju na pomenutom putu.
Jakub Zawadzki, potpredsjednik Udruženja poljskih Traker klubova, u peticiji protiv vladinog projekta, istakao je da fraza “brzinom mnogo nižom od dozvoljene brzine” izaziva mnoge sumnje, tim više što akt ne definiše ko će i kada odrediti pojavu razlike u brzinama vozila, kao i korištenje koji uređaji. Ovo je samo jedno od mnogih pitanja koja se javljaju u vezi sa ovim zapisom.
Zabrana preticanja kamiona na određenim mjestima i vremenima imala bi više smisla
Jakub Zawadzki je u intervjuu za Trans.Info rekao da se tokom razgovora sa profesionalnim vozačima pokazalo da nisu protiv zabrane preticanja kamionima. Međutim, oni žele da pravila po ovom pitanju budu jasna i nedvosmislena.
Drugo pitanje je da se u većini zemalja zabrana preticanja kamiona primjenjuje na određene dionice ili u određenim vremenskim periodima. Takvo ograničenje bi imalo više smisla i imalo bi više obrazloženja. U međuvremenu, kao poklon za praznike, vozači kamiona dobili su potpunu zabranu i nejasne odredbe o izuzetku.
Przeczytaj całość na: https://trans.info/pl/zakaz-wyprzedzania-przez-ciezarowki-duda-podpisal-ustawe-349903