Keyou je tehnološka kompanija sa sedištem u Minhenu koja je specijalizovana za preuređenje tradicionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i njihovo prilagođavanje vodonikovom gorivu. U aprilu je prototip kamiona opremljenog takvom vožnjom krenuo na puteve. Za sada je reč o modelu od 18 tona koji će tokom dana moći da pređe rute između 200 i 300 km. Zbog toga će biti pogodan uglavnom za prevoznike koji saobraćaju na regionalnim rutama.
“Ove godine nameravamo da lansiramo prve takve kamione za kupce u Nemačkoj. Do kraja sljedeće godine namjeravamo modernizirati vozila od 24 tone, koja će imati veći domet – u krugu od 600 km i također veći teret – otkrio je Markus Schneider, glavni operativni direktor i suosnivač Keyoua.
Za transportnu industriju takvo rješenje može biti zanimljivo – prvenstveno u kontekstu skorog smanjenja emisija CO2, koje će pasti na transportne kompanije. To može biti alternativa električnim kamionima, koji su trenutno skupi. Prvo, zato što prevoznik neće morati da kupuje novo električno vozilo. Keyou zamjenjuje pogon u postojećim dizelskim modelima, prilagođavajući ga sagorijevanju vodika.
Drugo, prema rečima Markusa Šnajdera, kompanija namerava da ponudi svoje rešenje u formuli paketa. Kompanija neće samo konvertovati pogon u vodonik, već će pružati i usluge, tehničku podršku i niz drugih usluga – u zavisnosti od potreba kupca. Zauzvrat će se naplaćivati naknada za svaki kilometar prevezenog kamiona s vodikom. Takav model se može definisati kao usluga.
Kamion sa vodonikom po ceni motora sa unutrašnjim sagorevanjem?
Što se tiče očekivanih troškova, to će zavisiti od toga šta je potrebno prevozniku. Suosnivač Keyoua kaže da će troškovi biti slični onima koje trenutno nastaju transportne kompanije za rad dizel kamiona.
Svakako, prednost ovog koncepta je u tome što će za stvaranje pogona koji će biti neutralan za životnu sredinu, biti moguće koristiti postojeća vozila koja su već u voznim parkovima prevoznika. To će omogućiti prilagođavanje resursa novim zahtevima koji proizilaze iz klimatske politike koju sprovodi Evropska unija. I usput, može se ispostaviti da je jeftinije od zamjene valjaka novim, električno pogonom.
Izvor: https://trans.info/pl/ciezarowka-na-wodor-ze-zmodernizowanym-silnikiem-diesla-ofni-340550