Među bavarskim transportnim i logističkim kompanijama postoji veliki skepticizam u pogledu mogućeg slot sistema koji bi regulisao teretni saobraćaj preko Brennerovog prolaza. Kako bavarski ministar prometa, Christian Bernreiter, apelira na LBT za razumijevanje.
Njemačka ne smije da dozvoli da bude opljačkana od strane Austrije. Kada je u pitanju postavljanje mogućeg slot sistema za regulisanje teretnog saobraćaja preko Brennerovog prolaza, opravdan je najveći skepticizam. Kao odgovor na nepopularno rukovanje blokovima, Bavarska može savijati svoje mišiće i na svoje mjesto staviti austrijski domaći saobraćaj, koji ide prečicom kroz Bavarsku. Tirol će za sada ukinuti zabranu noćne vožnje, tako da će se stvoriti veliki kapacitet na putu bez ometanja saobraćaja ili uopšte potrebnog slot sistema.
Bernreiter promovira put malih koraka
Ovo su neke od mnogih preporuka bavarskih transportnih i logističkih kompanija bavarskom ministru saobraćaja Christianu Bernreiteru (CSU). 59-godišnjak je govorio u Minhenu na poziv Bavarskog transportno-logističkog udruženja (LBT) na godišnjoj konferenciji i proslavi svoje 77. godišnjice (proslava 75. rođendana je pre dve godine postala žrtva korone). On je istakao da ne želi da postavlja maksimalne zahteve koji se ne mogu sprovesti. “Moramo da preduzmemo put malih koraka”, objasnio je on. Ukidanje noćne zabrane vožnje je zabranjen za Tirol.
Pod prethodnom pokrajinskom vladom u Tirolu uopšte nije bilo pokreta, rekao je Bernreiter. Stoga mu je drago što sada postoji volja da se ponovo razgovara i što je 12. aprila u Kufštajnu održan alpski samit. Tamo su predstavnici tri regije Bavarske, Tirola i Južnog Tirola ponovo potvrdili svoju volju za jačanjem saradnje. Guverner Tirola Anton Mattle (ÖVP), njegov južnotirolski kolega Arno Kompatscher (SVP) i bavarski premijer Markus Söder (CSU) potpisali su deklaraciju o namjeri da uspostave zajednički digitalni sistem upravljanja saobraćajem – takozvani slot sistem.
Bernreiter je rekao da je zatražio od federalnog ministra saobraćaja Volkera Wissinga (FDP) da se pozabavi tim pitanjem. Budući da tri predstavnika regija ne mogu sama riješiti stvari, ono što je potrebno je državni ugovor između odgovarajućih nacionalnih država – odnosno između Njemačke, Austrije i Italije. Bavarski ministar strahuje da će se situacija u Tirolu pogoršati ako postoji opasnost od rada sa jednom trakom 2024. godine zbog radova na renoviranju trošnog mosta Lueg. “Bolje je nešto postići zajedno, nego biti na gradilištu.”
Postupak protiv Austrije malo vjerovatan
Političar CSU-a također je nagovijestio da gotovo da nema alternativa dijalogu. On nije mogao nametnuti nikakve mjere bavarskim autoputevima da pogode austrijske transportere – suverenitet za to je sa Autobahn GmbH od 2021. godine, koji ovdje ne poduzima mjere. A što se tiče moguće riječi moći od strane Evropske komisije ili čak postupka protiv Austrije, Bernreiter također nije pod iluzijama. “Doživljavamo veliku nespremnost Evropske komisije,” rekao je Bernreiter, koji je preuzeo dužnost u februaru prošle godine zbog rekonstrukcije kabineta bavarskog premijera Sodera. A čak ni eventualni postupak povrede ne bi promijenio transportne kapacitete kroz državu.
Henning Mack, predsjednik Bavarskog udruženja špeditera (LBS), rekao je u govoru da je razmjena sa državom Tirol koja je voljna razgovarati pohvalna i važna. “Zalažem se da LBS i LBT zajedno traže rješenja i ne ulaze u blokadu. Trgovinski rat nam neće doneti ništa dobro.” Bernreiter je naglasio da pomno razmatra daljnje pregovore – kao odgovor na zahtjev poduzetnika da ni pod kojim okolnostima ne potpiše ugovor za slot sistem. U svakom slučaju, sve bi to morale da sprovedu nacionalne države. Ali jedno je sigurno za Bernreitera: “Dat ćemo svoj pristanak samo ako se eliminira upravljanje blokovima.” Takođe je jasno stavio do znanja da bi mogući sistem digitalnih rezervacija morao da bude praktičan i realan. “Ne može biti da moram da čekam dan ako, na primer, propustim slot u 11:37.”
Nema korekcija putarine
- Bavarski ministar prometa Christian Bernreiter (CSU) smatra da je financiranje željeznica od dodatnog prihoda naplatne putarine kamiona “potpuno pogrešno”. Bilo bi potrebno 45 milijardi za željeznice, rekao je – ali ih ne bi trebali financirati ceste. Pošto su transportne i logističke kompanije primorane da ih proslede svojim kupcima, to je skriveno povećanje poreza.
- Na pitanje Sebastijana Lehnera, izvršnog člana Izvršnog odbora LBT-a, da li države i dalje mogu da se odbrane od povećanja putarine u decembru, on je rekao: “Ne, ovo se sada šiba. Ne vidim većinu za ovako daleko i široko.” Lechner će se povući u novembru, kada će Stephan Doppelhammer, koji je trenutno generalni direktor LBT-a, preuzeti njegovu ulogu.
https://www.eurotransport.de/