Domet bez emisija od 700 kilometara, bez nedostataka u pogledu korisnog opterećenja i, unatoč dovoljnom vodiku na brodu, nema problema s specifikacijama dužine – to je ono što Quantron obećava s novim kamionom H2.
Najnoviji puč think tanka Quantron iz švapskog grada Gersthofen tjera ljude da sjede i obraćaju pažnju: Za razliku od konkurencije, novi Quantron QHM FCEV AERO ne zahtijeva “ruksak” za vodikove cilindre iza vozačeve kabine. To znači da se kamion s gorivim ćelijama može voziti sa redovnim standardnim poluprikolicama i tako se – osim detalja kao što su snabdijevanje vodikom ili veći troškovi nabavke – u principu može ugraditi u istu flotu kao i uobičajeni dizel kamion. Ono za šta se inače kaže da su diskovi bez emisija je određeni nedostatak korisnog opterećenja u poređenju sa dizelom. Čisti kamioni sa baterijama su najteže pogođeni ovim, ali ni kamioni sa gorivim ćelijama nisu imuni na to, pogotovo što često sa sobom nose pufersku bateriju. Međutim, Quantron je uspio kvadrirati krug, da tako kažem: nema dodatne težine i time nema nedostatka korisnog tereta u odnosu na dizel.
Gorivne ćelije umjesto dizel motora
Ispod kabine vozača, na tradicionalnom dizel mestu, ima mesta za dve gorivne ćelije snage 120 kW. Zajedno sa puferskom baterijom (115 kWh), napajaju maksimalnu električnu osovinu od 550 kW, koja ima dvostepeni menjač. U standardnoj verziji u okvir se ugrađuju rezervoari za 53,8 kilograma vodonika (700 bara). Kao što je gore opisano, oni se u potpunosti nalaze unutar dve osovine sa međuosovinskim rastojanjem od 3.900 milimetara.
Spoiler poboljšava aerodinamiku za 20%
U Gersthofenu je po prvi put predstavljen i novi aerodinamički paket. Spojleri i slično optimiziraju aerodinamiku za 20 posto, što prema Quantronu dovodi do poboljšanja dometa od deset posto. 700 kilometara je tako izvodljivo između dva procesa punjenja gorivom. Za pojedinačna skandinavska tržišta, kao što je Norveška, Quantron povećava domet na 1.500 kilometara. Ali onda QHM FCEV AERO treba i ruksak za smještaj ukupno 116 kilograma vodika.
https://www.eurotransport.de/