CMA CGM je potpisao najveći ugovor do sada za izgradnju kontejnerskih brodova u Kini. Kineska grupacija China State Shipbuilding Corporation (CSSC) izgradiće ukupno 16 novih brodova za francusku brodarsku kompaniju, a narudžbina je deo niza sporazuma koje su francuske kompanije sklopile tokom državne posete francuskog predsednika Emanuela Makrona i Evropske komisije. predsednica Ursula fon der Lajen.
Kineski državni mediji javili su da je CMA CGM potpisao ugovor o izgradnji dve klase brodova, ukupne vrednosti skoro 3,1 milijardu dolara. Sporazum je potpisan 6. aprila u Pekingu i predstavlja najveću narudžbu za izgradnju kontejnerskih brodova i nastavak dugogodišnje saradnje između CMA CGM i kineskih državnih brodogradilišta, prenosi The Maritime Ekecutive.
To je takođe prva narudžbina za izgradnju kontejnerskih brodova za metanol sa dva goriva u Kini. Dvanaest brodova imaće kapacitet od 15.000 TEU i motore na dva goriva sa mogućnošću rada na metanol. Pored toga, CMA CGM je naručio četiri dodatna LNG plovila sa dva goriva od 23.000 TEU. Ovi brodovi su najverovatnije nastavak klase Jackues Saade, koju je izgradio CSSC, a prvi brod je isporučen 2020. godine. Brodove će verovatno graditi brodogradilišta Hudong-Zhonghau, Jiangnan i Dalian, a nije precizirano kada će biti isporučeni.
Svrha Makronove prve državne posete Kini posle tri godine je jačanje ekonomskih veza i dobijanje kineske podrške za rat u Ukrajini. Kineski mediji istakli su posetu kao priliku za jačanje veza sa Evropom i suprotstavljanje američkoj politici obuzdavanja Kine. South China Morning Post prenosi da su 2022. godine po prvi put Francuska i Kina ostvarile ekonomsku saradnju veću od 100 milijardi dolara.
U februaru, CSSC je izvestio o poseti predsednika CMA CGM Rodolphea Saadea, tokom koje se sastao sa predsednikom Kineske državne brodogradnje, što je izazvalo spekulacije da se CMA CGM priprema za još jednu veliku narudžbu.
Dve kompanije sarađuju deset godina, a CSSC je izvestio da je CMA CGM naručio izgradnju više od 70 kontejnerskih brodova u Kini, uključujući više od 30 isporučenih brodova i prvih 18.000 TEU ultra velikih kontejnerskih brodova izgrađenih u Kini, kao kao i klasa Jackues Saade – prvi veliki kontejnerski brodovi na LNG pogon. CSSC-ova brodogradilišta izgradila su ukupno devet brodova, svaki sa kapacitetom od nešto više od 23.000 TEU.