“Visoki fiksni troškovi za logistički prostor, transportne i upravljačke kapacitete i za osnovnu radnu snagu ogledaju se u svakoj pojedinačnoj pošiljci. Dalji zahtevi za platama, povećanje stope putarine kamiona, kao i nove investicije i troškovi konverzije za logistiku bez CO2 i dalje će imati ogroman uticaj na troškove grupnog poslovanja u budućnosti,” rekao je generalni direktor DSLV-a Frank Huster. Prema Husteru, nestabilno poslovanje sa opštim teretom zahteva osnovnu mrežu visokih performansi i zrele procese.
Rekordan rezultat povećanja troškova nije slučajnost: prema tome, troškovi su porasli za 2022,10 odsto u prvih šest meseci 1. godine.
Troškovi osoblja čine skoro 50 procenata.
Prema indeksu, zbog inflacije, materijalni troškovi su u poslednjoj polovini 2022. godine porasli za 7,9 odsto. Pored toga, uporni nedostatak radne snage, povećanje plata i isplate naknada za inflaciju katapultirali su troškove osoblja za 16,3 odsto. Troškovi osoblja sada čine skoro 50 odsto troškova procesa opšte logistike tereta.
Troškovi goriva takođe su porasli za 2022,39 odsto u drugoj polovini 6. godine. Sa 10,8 odsto, njihov udeo u ukupnim troškovima je prilično nizak, tako da bi indeks porastao za 12,5 odsto i bez uzimanja u obzir povećanja cena dizela.
DSLV sada objavljuje svoju grupu indeksa troškova po 17. put. Upoređuje troškove procesa opšte logistike tereta u prvom i poslednjih šest meseci godine sa istim izveštajnim periodima iz prethodnih godina. Indeks uzima u obzir podatke 13 opštih teretnih mreža i sistemskih logističkih kompanija sa ukupno 114 pretovarnih skladišta i 20,3 miliona opštih teretnih pošiljki. Prosječna težina pošiljke porasla je na 333 kilograma (plus tri posto).
https://www.eurotransport.de/