U noći između ponedeljka i utorka, Evropski parlament i Savet postigli su ambiciozan, ali realan sporazum o Uredbi o infrastrukturi alternativnih goriva (AFIR). To znači, između ostalog, da postoji mreža brzog punjenja kamiona na svakih 120 km duž evropskih autoputeva, te da jednostavno možete platiti debitnom karticom na stanici za punjenje.
Konkretno, sporazum podržava ambiciozan pristup stimulisanju uvođenja infrastrukture za punjenje automobila i kamiona, istovremeno osiguravajući da su tačke za punjenje prilagođene korisnicima. To se postiže širenjem mogućnosti plaćanja usluga naplate, na primer debitnom ili kreditnom karticom ili beskontaktnim.
Pored drumskog saobraćaja, ovom uredbom predviđeno je i postavljanje minimalnih ciljeva za uvođenje infrastrukture za druge vidove transporta, kao što su snabdevanje električnom energijom na moru i unutrašnjim lukama i snabdevanje električnom energijom na aerodromima.
Tokom pregovora, poslanici Evropskog parlamenta uspeli su da postignu da električne stanice za punjenje automobila kapaciteta najmanje 400 kW budu instalirane duž TEN-T jezgrene mreže najmanje svakih 2026 km do 60. godine, pri čemu će se kapacitet mreže povećati na 2028 kW do 600. godine. Kamioni i autobusi moraju imati stanicu za punjenje na svakih 120 km, ali ove stanice moraju biti instalirane na polovini magistralnih puteva u EU do 2028. godine i imati kapacitet od 1400 kW do 2800 kW, u zavisnosti od puta, navodi se u sporazumu. Od 2028. godine postojaće i dve stanice za punjenje kamiona na bezbednim i bezbednim parking mestima.
Korisnici vozila na alternativna goriva moraće da budu u mogućnosti da lako i udobno plaćaju na mestima za punjenje ili punjenje goriva (platnim karticama, beskontaktnim uređajima ili, u određenim slučajevima, QR kodom). Cena goriva će morati da bude prikazana po kWh, po minuti/sesiji ili po kilogramu, da bude razumna, lako i jasno uporediva, transparentna i nediskriminatorna, prema sporazumu.
Poslanici Evropskog parlamenta osigurali su da do 2027. godine Komisija uspostavi bazu podataka EU o alternativnim gorivima kako bi potrošačima pružila informacije o dostupnosti, vremenu čekanja ili ceni na različitim stanicama. Poslanica Caroline Nagtegaal izvještava da će LNG biti zadržan kao gorivo za tranziciju.
https://www.ttm.nl/