KLASTER LOGISTIKA
DRUMSKI PREVOZNICI U BOSNI I HERCEGOVINI ZAPOŠLJAVAJU VIŠE OD 43000 LJUDI
VRIJEME ZA OKUPLJANJE, RADI USPJEŠNIJEG POSLOVANJA – KLASTER LOGISTIKA!
KLASTER LOGISTIKA PREDLAŽE POVEĆANJE
CIJENA USLUGA PREVOZA OD 01.03.2023 OPRAVDANO SE POVEĆAVA ZA 22,5%!
Uvod u ozbiljnu analizu lanaca snabdijevanja i lanaca vrijednosti, kao i problematiku pitanja drumskih prevoznika uporno i bez razloga već 20 godina se podcjenjivana, a bez jasnih strategija, odnosno rješenja ostavljena po strani.
KLASTER LOGISTIKA je koordinacijom i aktivnim radom INSTITUTA IZVRSNOSTI U LOGISTICI te u saradnji sa drumskim operaterima – prevoznicima, okupljenih oko KLASTER SREBRENIK, KLASTER TEŠANJ-DOBOJ JUG, KLASTER HERCEGOVINA, KLASTER ODŽAK, KLASTER TUZLA, KLASTER UDRUŽENJE DRUMSKIH PREVOZNIKA REPUBLIKE SRPSKE, KLASTER KRAJINA, KLASTER BANJA LUKA, KLASTER TESLIĆ, KALSTER SREDNJA BOSNA, KLASTER SARAJEVO, KLASTER BIRAČ, prikupio i obradio osnovne teze i probleme, te kroz format prijedloga zahtjeva uputili na sljedeće adrese:
MINISTARSTVO INOSTRANIH POSLOVA BOSNE I HERCEGOVINE, MINISTARSTVO KOMUNIKACIJA I TRANSPORTA BOSNE I HERCEGOVINE, MINISTARSTVO SPOLJNE TRGOVINE I EKONOMSKIH ODNOSA BOSNE I HERCEGOVINE, UPRAVA ZA INDIREKTNO I NEIZRAVNO OPOREZIVANJE BOSNE I HERCEGOVINE , GRANIČNA POLICIJA BOSNE I HERCEGOVINE, INSPEKTORATI,
Drumski prevoznici u Bosni i Hercegovini su privatne kompanije, osnivale se hrabrim odlukama pojedinačnim i ličnim investiranjem hrabrih ljudi, mogu se pohvaliti sa uspješnim poslovanjem dužim od preko 30 godine. Drumski prevoznici čine krvotok i povezanu strukture bh-privrednog sistema, nezamjenljivi su partneri u logističkim lancima, kako ulaznom tako izvoznom toku u obimu preko 90% svih robnih tokova. Drumski prevoznici bilježe uspješne rezultate na zahtjevnom međunarodnom tržištu, pojedini su uspješni starteški partneri vodećih logističkih provajdera EU. Drumski prevoznici u Bosni i Hercegovini imaju 17 minisarstava nadležnih za njihova pitanja, nemaju podsticaje, na granici se zadržavaju prilikom izlaska iz svoje zemlje u prosjeku 12 sati, godišnje izgube 207 sati u čekanju po jednom zaposlenom, okupljeni su kroz 14 različitih komora, terminali su …… bolje da ih ne opisujemo …
PREDLAŽE POGLAVLJA I TEMATSKE CJELINE ZA RAZRADU OPERATIVNOG PLANA KOORDINACIJE:
-
Vrednovanje rada državnih službenika na svim nivoima operativnog rada transportne politike
-
GRANIČNI PRELAZI – zadržavanje vozila do 25 minuta
- Procedura rada granične policije
- Procedura rada carinskih službenika
- Procedure rada prateći službi za kontrolu
- Radno vrijeme 24 sata za službe
-
Zaključivanje sporazuma o uspostavljanju bilateralne uzajamnosti o vraćanju PDV-a sa Republikom Hrvatskom i Republikom Slovenijom
-
Proporcionalni umanjenje trošarina procentu korišćenja
-
Usaglasiti naplatu putarina u Bosni i Hercegovini sa godišnjim bonusima
-
Naplata terminala i ostalih dažbina uskladiti sa minuta boravka
-
Izmjene Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini
-
Usaglašavanje visine troškova registracija u Bosni i Hercegovini sa jedinstvenom cijenom
-
Usaglašavanje paketa stimulativnih mjera poreske politike u sektoru logistike Bosni i Hercegovini – na svim nivoima koordinisano;
-
Digitalizacija raspodjele svih dozvola u Bosni i Hercegovini
-
NCTS – pojednostavljenje postupka;
-
Procedure i postupci kontrole i rad pripadnika MUP-a na putevima u Bosni i Hercegovini;
-
Poslovi logistike ( transport, skladištenje, špediteri, posredovanje) definisati zakonskim okvirom obaveza plaćanja, naplata čekanja itd.;
-
Snažna inicijativa za bilateralnim pregovorima, lobiranje i angažman DKP Bosne i Hercegovine na povećanju, eliminaciji prepreka ;
-
Usvajanje zakonskih akata neophodnih za poboljšanje rada transportnih – logističkih operatera u Bosni i Hercegovini;
-
Sveobuhvatna analiza s ciljem smanjenja troškova poslovanja..
Međunarodna drumska transportan unija objavila je ozbiljnu analizu s ciljem da dovedemo do poboljšanja atraktivnosti i olakšavanje pristupa profesiji vozača uz ambicioznu reviziju Direktive o vozačkim dozvolama EU! A, šta radimo mi?
Bosna i Hercegovina, naravno, kao što se može pročitati u Izvještaju, jednostavnije će biti priznavanje vozačkog znanja i vještine sa vozačkom dozvolom u trećoj zemlj, nego jednom od entiteta BiH ili Brčko distrikta.. Tačnije, vozač sa vozačkom dozvolom će biti priznat u bilo kojoj zemlji EU, dok neće biti priznat u međuentiteskoj ” apsurdin-stanu”.
Naime, ako ste vozač iz Republike Srpske i želite da se zaposlite u preduzeću iz Federacije Bosne i Hercegovine, a da pri tome obavljate unutrašnji ili međunarodni prevoz, jednostavnije dobijate RADNU DOZVOLU “VOZAČA MOTORNOG VOZILA” u Sloveniji, Njemačkoj, Češkoj Republici i slično.
Ako ste pak vozač iz Brčko Distrikta, sa mjestom prebivališta, želite da radite u preduzeću iz Republike Srpske ili iz Federacije Bosne i Hercegovine, jednostavnije je da aplicirate i u kraćem roku ćete dobiti sve potrebne RADNE DOZVOLE i PRIZNAVANJE VJEŠTINE za rad na radnom mjestu PROFESIONALNI VOZAČ MOTORNIH VOZILA u Velikoj Britaniji, a u Hrvatskoj ćete biti nagrađeni i bonusom.
Ukoliko ste POSLODAVAC iz Bosne i Hercegovine, bez obzira na sjedište RS/FBiH, i želite zaposliti vozača motornog vozila iz Bosne i Hercegovine, pored investicije u najskuplje radno mjesto u Bosni i Hercegovini prosječno 100 000 KM, za jedno radno mjesto, biće Vam jednostavnije da napravite “izvoz” vozača motornog vozila u Hrvatsku, Sloveniju ili bilo koju drugu zemlju, gdje uskoro možete očekivati i podsticaj od šest mjeseci plaćenog poreza i doprinosa za transfer “bosanskohercegovačkog profesionalca”.
KLASTER LOGISTIKA je ranije prikazala da 43000 ljudi obavljaju poslove vozača motornih vozila, a da “administrativni ometači i birokratkske neznalice” su grupa od ne više od 20 interesnih osoba koja uništava transportnu industriju Bosne i Hercegovine (skup svih prevoznika iz dva entiteta i Brčko distruikat).
Da li se hrabri prevoznici i menadžeri povlače i bježe u Sloveniju, Hrvatsku? Da li će menadžeri koji su uložili 4 milijarde KM, a nisu iskoristili profit, već i dalje ulagali u svoju lokalnu zajednicu, opštinu, grad preduzeti jasne korake i nazvati “stvari” pravim imenom ili će se povući ispred 20 ometača poslovanja u transportnoj industriji? Naravno, nećemo zaboraviti i pomagače. VRIJEME JE ZA DJELOVANJE!
Analiza i stav IRU-a o reviziji Direktive EU o vozačkim dozvolama.
Istorijat Tokom poslednjih decenija, komercijalni drumski transport – i putnički i robni – uspostavio se kao okosnica moderne mobilnosti i lanaca snabdevanja, služeći građanima Evrope bezbedno i efikasno, dok naša društva i privrede pokreću ka održivom i prosperitetnom budućnost. Nedavne i sadašnje krize dodatno su povećale ulogu komercijalnog drumskog saobraćaja u privredi i društvu, čineći ga suštinskim, zaista ključnim delom funkcionisanja društva, sa neuporedivom fleksibilnošću od vrata do vrata i potencijalom prilagodljivosti.
Drumski transport je sposoban da dopuni – a u nekim slučajevima i zameni – prekinutu mobilnost ili pruža usluge drugih vidova transporta tokom kriznih situacija.
Oko 4 miliona profesionalnih vozača danas je aktivno u drumskom transportu i logistici, što ga čini ključnim poslodavcem u EU. Profesionalni vozači prolaze solidnu obuku i redovnu prekvalifikaciju, što profesionalne vozače, uključujući mlade vozače, čini najbezbednijim vozačima u Evropi.
Profesija takođe brzo stari, u nekim slučajevima za 1 godinu svake 2-3 godine. Retko je na radaru mladih kada se razmišlja o budućim izborima karijere, dok oni koji su zainteresovani da se pridruže profesiji nailaze na značajne barijere, kako finansijske tako i pravne. Konkretno, minimalna dob za vožnju postala je prava prepreka, sprečavajući mlade ljude da se pridruže profesiji. Postoji značajan jaz između trenutka kada mladi ljudi završe školu i kada mogu da uđu u profesiju, koji u nekim zemljama i podsektorima može dostići 5-7 godina.
Ovo je u pozadini veoma visokog nivoa nezaposlenosti mladih u Evropi. Razlozi za nestašicu su brojni i složeni. Njima se treba baviti u istinskom partnerstvu sa što je moguće više javnih i privatnih aktera, uključujući i druge sektore koji se suočavaju sa sličnim pitanjima. Nakon intenzivne debate unutar industrije, IRU je usvojio viziju, strategiju i akcioni plan za kolektivno rešavanje ovih izazova na organizovan način, kratkoročnim i dugoročnim merama i akcijama, u istinskom partnerstvu sa svojim javnim i privatnim partnerima.
Prilika za predstojeću reviziju Direktive EU o vozačkim dozvolama Kamen temeljac strategije industrije je prilika koju pruža predstojeća revizija Direktive o vozačkim dozvolama EU, koja bi trebalo da počne početkom 2023. Odobravanjem dole navedenih predloga industrije tokom njene revizije,
Očekuje se da će sadašnji udeo mladih vozača (ispod 25 godina) u struci (6% za teretni i 5% za putnički saobraćaj) bi se povećao na 10% do 2030. godine, stavljajući industriju drumskog saobraćaja na solidnu, dugoročnu stazu podmlađivanja, uz niz pozitivnih sporednih efekata, kao što je povećanje udela žena vozača na 10% do 2030. EU. Pored toga, imajući u vidu očekivano vreme potrebno za primenu revidirane Direktive o vozačkim dozvolama, kao i ogroman trenutni jaz od više od 0,5 miliona profesionalnih vozača u Evropi,
IRU takođe predlaže stvaranje okvira EU za priznavanje i razmenu profesionalnih vozačkih dozvola iz trećih zemalja, kada su zaposleni u drumskim transportnim kompanijama osnovanim u EU.
Predlozi IRU-a za reviziju Direktive EU o vozačkim dozvolama
• Pojasniti odredbu da 18-godišnji profesionalni vozači kamiona sa potpunom obukom mogu upravljati teretnim vozilima u nacionalnom i međunarodnom saobraćaju.
• Uklonite ograničenja udaljenosti i uskladite minimalnu starosnu granicu vožnje za vozače autobusa sa onima koji se primenjuju na vozače kamiona (18 godina).
• Usvojiti EU listu trećih zemalja čiji su zvanični CPC vozači priznati da ispunjavaju standarde EU za obuku profesionalnih vozača.
• Napravite originalnu vozačku dozvolu D1 koja omogućava vozačima da voze vozila za prevoz putnika sa 21/22+1 sedišta (trenutno 16+1)
• Dozvolite 17-godišnjacima da započnu profesionalnu obuku vozača, što bi im omogućilo da polažu ispit i počnu da voze čim napune 18 godina.
• Dozvolite 17-godišnjim obučenim mladim profesionalnim vozačima drumskog saobraćaja da prate kompetentne i iskusne profesionalce vozači.
• Zalagati se za mogućnost korišćenja vozačke dozvole B za upravljanje lakim komercijalnim vozilima koja su prešla granicu od 3,5 tone i vozilima za prevoz putnika do „8+1” sedišta, zbog ugradnje dodatne bezbednosti na putu ili niske ili nulte- emisioni pogonski sklopovi.
• Prepoznati postojeće vozačko iskustvo nosilaca B dozvole koji se već bave profesionalnim transportom sa vozilima ispod 3,5 tone i do „8+1” sedišta na svom putu i obuku za dobijanje profesionalnih C i/ili D dozvola.
• Zalagati se za digitalizaciju vozačkih dozvola.
• Zagovarati interoperabilnost digitalnih platformi.
• Omogućiti kompanijama za drumski transport da pristupe dostupnim javnim/zvaničnim bazama podataka koje pokrivaju informacije o privremenom ili konačnom gubitku/povlačenju profesionalnih vozačkih dozvola, omogućavajući im da provere ispravnost svojih vozačkih dozvola.
IRU predlozi za okvir EU za priznavanje i razmenu profesionalnih vozačkih dozvola trećih zemalja
• Evaluacija (test kompetentnosti) njihovog znanja i veština, prema treba ispuniti uslove propisane Direktivom EU o obuci vozača.Ovo bi posebno trebalo da obuhvati posebne zahteve za utvrđivanje legitimnosti vozačku dozvolu i veštine vlasnika, kao što je korišćenje najnovije tehnologije, uključujući digitalne/pametne tahografe, vožnju levo (ako je relevantno), sa specifičnim fokus na bezbednost na putevima. Praktične evaluacije u kompaniji mogu biti deo ovoga evaluacija. Takođe se predlaže da bude standardizovan okvir za evaluaciju razrađen na nivou EU.
• Takav okvir evaluacije treba da pravi razliku između trećih zemalja koje su implementirale standarde obuke vozača uporedive sa EU i oni koji to nisu, dok u isto vreme propisno razmatraju sve sporazume između U i trećih zemalja, obavezujući ove poslednje da primenjuju U’s driing dozvole i pravila obuke vozača. Paralelno, takav okvir bi mogao uzeti u obzir pokretači naloga koji dolaze iz trećih zemalja koje aktivno primenjuju ECMT Povelja kvaliteta.
• Države članice treba da ponude odgovarajuću tehničku podršku, uključujući jezik pomoć, vozačima iz trećih zemalja kako bi se olakšao proces polaganja ispita. • Uvodna obuka i obuka kompetencija do 35 sati (minimalno 24 sata i maksimalno 35 časova) da popuni sve potencijalne praznine u znanju i veštinama vozači iz trećih zemalja. Ovo bi trebalo da obuhvati, posebno, novu tehnologiju i puteve bezbednost i, ako je relevantno, vožnja levom stranom, sa položenim ispitom, prema na uslove propisane Direktivom EU o obuci vozača.
• Države članice treba da imaju pravo da zahtevaju sveobuhvatniju indukciju i test kompetencije kako bi se osiguralo da nosioci licence C i D imaju nivo potrebne za njihove zadatke, uključujući u pogledu specifične geografije, vremena uslovi itd.
• Mogao bi se ustanoviti probni period, tj. od 1 godine, da bi se ovo pratilo bezbednosne performanse sušara, pre konačnog priznavanja/razmene njihovih C ili vozačke dozvole. U slučaju ozbiljnih ili ponovljenih povreda ili nezgoda, priznavanje njihove vozačke dozvole može biti oduzeto i podložno polaganju a obavezna obuka i/ili ispit.
• Treba izbegavati da bilo koji uslov izaziva diskriminaciju između vozača trećih zemalja koji žele da rade za kompanije za drumski transport osnovane u EU i vozači trećih zemalja koji rade za kompanije za drumski transport iz trećih zemalja koje imaju pristup tržištu EU.
Tragom naslova koji je obradio uvaženi portal capital.ba „BiH “izvezla” 17.000 radnika u Sloveniju, poslodavci ogorčeni“ Dok su u nastavku članka navodi kao uspješan rad Agencije za zapošljavanje Bosne i Hercegovine, posebno je zaslužna da realizaciji kapitalnog posla.
Agencija za rad i zapošljavanje Bosne i Hercegovine pomogla je i prošle godine da više od 17.000 njenih državljana ode u Sloveniju i tamo pronađe posao, što su domaći privrednici dočekali sa ogorčenjem. Naime, podaci Agencije pokazuju da je prošle godine realizovano 10.409 oglasa na osnovu kojih je 17.154 državljana BiH dobilo radne dozvole i počelo raditi u toj zemlji. Pomagali su i u zapošljavanju njegovatelja u Njemačkoj, a zahvaljujući njima 553 ljudi iz BiH je dobilo posao u jednoj od ekonomski najjačih zemalja na svijetu. Za zapošljavanje domaćih radnika u stranim zemljama, Bosna i Hercegovina je Agenciji stavila na raspolaganje budžet od 1,24 miliona KM.
“Sredstva budžeta Agencije utrošena su namjenski, u skladu sa procedurama donesenim od strane Savjeta ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH, instrukcijama Ministarstva finansija i trezora BiH, kao i ostalim zakonskim propisima i internim aktima Agencije”, naveli su oni u svom godišnjem izvještaju.
Poslovna zajednica u BiH ne gleda sa oduševljenjem njihov rad i rezultate. Direktor Unije poslodavaca Republike Srpske Saša Aćić smatra da bi ulogu agencije trebalo što prije preispitati.Poslodavci: Umjesto u BiH, Agencija se bavi zapošljavanjem van svoje zemlje Prema njegovim riječima, svaka agencija koja je formirana od strane institucija bi po logici trebalo da radi u interesu države, što ovdje nikako nije slučaj.
“Logično bi bilo da se bavi radom i zapošljavanjem u Bosni i Hercegovini, a ona nažalost radi posao koji je kontra interesa i Republike Srpske i BiH jer posreduje u zapošljavanju građana van svoje zemlje što je apsolutni nonsens”, kazao je Aćić.
Sa njim se složio i Predsjednik Privredne komore Federacije BiH Mirsad Jašarspahić.
“Agencija bi trebala da osmišljava projekte i da se prilagođava domaćem tržištu kako bi pomogla privredi da podmiri potrebe za radnicima. Samo je to ispravno, sve ostalo je besmisleno, jer slati ljude u strane zemlje ovoj državi nikako ne ide u korist”
INSTITUT IZVRSNOSTI U LOGISTICI je obrađivao pitanja koja se vezuju za razloge odlaska vozača Bosna i Hercegovina: Njemačka nudi „karte šansi“, vozačima olakšan put! Troškovi su sve veći, a tek će biti izazova! – Klaster Logistika
Svakodnevno se organizuju sajmovi zapošljavanja u Bosni i Hercegovini pod okriljem preduzeća iz EU, među kojima su najefikasnije firme iz Slovenije. No, to je njihovo pravo i niko ne brani da firme iz Bsone i Hercegovine organizuju sajmove za zapošljavanje posredstvom Agencije za zapošljavanje Bosne i Hercegovine. Možda smo mogli da organizujemo sajmove za zapošljavanje posredstvom 13 komorskih organizacija ili mnoštvom angencija, ali nismo.
Zašto odlaze “potencijalni vozači” i zašto “vozači povratnici iz Slovenije, ostaju u Hrvatskoj?
Putem e-maila, info@logistika.ba, obratili su nam se vozači koji se vraćaju iz Slovenije ali ipak ostaju u preduzećima koja smo registrovali u Hrvatskoj.
Tržište je magična formula koja reguliše, “ponudu” i “potražnju”. Naime, poznato je da nikakvim mjerama, poput “naredbi”, “zabrana”, “naređenjima”, nećemo riješiti problem, već strategijom i sistemskim pristupom. Vlade donose dobre okvire, ali administracija, službenici svakodnevno smišljaju nova pravila, nove prepreke, nove obaveze, nove takse. Vlasnik špediterskog preduzeća sa iskustvom od 25 godina, diplomom ekonomskog fakulteta, jednom odlukom administracije, od danas “Vi ste nezakoniti špediter”.
Ukoliko ne znamo da riješimo jednačinu ili komplesne zadatke, poslužimo se iskustvima kako to rade razvijene zemlje, a među njima i Republika Slovenija i Republika Hrvatska, eto nećemo dalje. Odgovor je jednostavan, manjim troškovima, taksama, podsticajima. Teme koje ćemo AKTUELIZIRATI, toliko možemo.
Uporedićemo par bitnih informacija koje su neophodne za donošenje ODLUKE otići ili ostati?
SLOVENIJA:
Agencija iz Slovenije podstiče sajmove u inostranstvu s ciljem obezbjeđenja radne snage. Na primjer 20.01 i 21.01. u Sarajevu i Banja Luku, dolaze firme koje promovišu radno mjesto vozača. Tokom sajma, Prometni centar Blisk, Prevoznička firma, Predstavnik naše Agencije i Agencije iz Slovenije i po skraćenom postupku bez obaveza i troškova, uz obećanja velikih plata i socijalnih paketa, regresa, potencijalnog neukog i bez iskustva, promovišu u evropskog vozača, oslobađaju ga bilo kakve brige.
Trošak za vozača, je “0” nula eura! Država podstiče zapošljavanje vozača sa 1000 eura, organizuje sajam, obuku i trening za minimalnih jedan dan, ubrazava proceduru da bi vozač dobio radnu dozvolu, EU CODE 95, i u što kraćem roku, ostavrio profesionalnu radnu dozvolu vozača motornog vozila. Znači, od sajma do prve plate u Sloveniji, do 45 dana.
REPUBLIKA HRVATSKA:
U poslednjim aktima, Zakonskim i podzakonskim, pojednostavljeno je i u pojedinim dijelovima, mnogo jednostavnije i “učinkovitije poslovanje” od Slovenije. Samo u protekloj godini, prevoznici iz Bosne i Hercegovine, postali su najveći investitori u sektor drumskog transporta. Da, zaključimo, tržišna ekonomija, paket evropske mobilnosti, usklađivanje procedura i algoritama, Republika Hrvatska je postala sigurno utočište za poslovanje i rad transportnih kompanija.
BOSNA I HERCEGOVINA:
TROŠAK za radno mjesto vozača motornog vozila je 3200 KM, ili 1600 eura, u najboljem slučaju 1600 KM, a procedura je uveliko usložena sa odnosom kantonalne i entiteske administracije, te sezone “skijanja ili plivanja”, ( često nema ko da potpiše adekvatan dokumenat).
Prevozničko preduzeće, od prije deset dana je od strane GRANIČNE POLICIJE BOSNE I HERCEGOVINE obaviješteno da mu LICENCA REPUBLIKE SRPSKE NE VRIJEDI, iako je menadžer sve platio, za svih svojih deset vozača i dobio LICENCU koja mu vrijedi do 2031 godine. Menadažer preduzeća, opravdano iznerviran, dva puta plaćao ili duple troškove je imao za sve svoje vozače, upravitelje, menadžere i kako kaže prosjek troškova po jednom vozaču je 2000 eura. Znači, primoran je da “plati 20000 eura” za takse
Ukoliko se nastavi sa “apsurdima”, možda se vozačke dozvole prestanu priznavati iz kantona u drugom kantonu, a kamo li iz entiteta i Brčko distrikta.
Vozač koji se obratio putem emaila, pitao je da li sa CODE 95, može da radi u Bosni i Hercegovini? Odnosno, da li je i dalje na snazi “zavrzlama” oko državnog, zavoda, administracije itd. Dalje navodi u svom emailu, stekao sam iskustvo u Sloveniji, vratio bih se u Bosnu i Hercegovinu, navodeći svoje razloge, koji čak daju prednost radu u Bosni i Hercegovini. Nažalost, istinitim i tačnim procedurama koje smo mu dostavili. Vozač je odgovorio, našao sam posao u našoj firmi ( iz Bosne i Hercegovine) u Hrvatskoj, riješio sam sve jednostavno.
“Ukoliko ste bez posla, imate želju da budete profesionalni vozač, a da ste pri tome završili srednju školu koja nije “vozač motornog vozila” ili ste čak akademski građanin sa 180, 240 ili 300 ECTS bodova bez iskustva, ali želite da budete vozač. Koje je rješenje optimalno za Vas? Bez ulaganja i poteškoća ili da investirate 1600 eura?
Bosna i Hercegovina zbog složenosti sistema prikupljanja podataka ali i nedovoljne pažnje posvećene prema definisanju značaja ukupnog drumskog prevoza uopšte, nema jasne STRATEGIJE na nivou Republike Srpske, Federacije Bosne i Hercegovine, Brčko distrikta ili Bosne i Hercegovine kao zajedničke transportne politike ka evropskim sekretarijatima.
Da ne mračimo, moramo pohvaliti nastojanje i napor koji ulaže Pomoćnik ministra za drumski saobraćaj u Ministartsvu komunikacija i transporta, sa saradnicima, te da je kroz samoinicijativu i agilnost učinio značajan iskorak kroz “portal za drumske prevoznika”, “raspodjelom CEMT i godišnjih dozvola. No, sinhronizacija je neophodna od drugih aktera..
Na osnovu obrađenih podataka iz ankete i intervjua, kao mjere za prevazilaženje problema popunjavanja pozicija vozača motornih vozila, a u cilju jačanja pozicija na tržištu:
- Pojednostaviti postupak do radnog mjesta vozač motornog vozila
- Usaglasiti ili harmonizovati propise.
- Ograničiti troškove edukacije i treninga, osposobljavanja vozača do maksimalno 100KM;
- Eliminisati profitabilne centre administracije;
- Liberalizovati tržište zemalja CEFTE, bez uslovljavanja i bez dozvola;
- Otklanjanja barijera za pristup tržištu uz maksimalno povećanje broja dozvala;
- Proaktivno se uključiti u program Paketi mobilnosti EU, s ciljem ukidanja kabotaže za bh prevoznike;
- Minimizirati bespotrebna zadržavanja i kontrole „rutinske kontrole“, svesti zadržavanje i kontrolu vozila na opravdanost razloga;
- Usaglasiti poresku politiku u transportu, oslobađanje od obaveza na platu mladih vozača do 28 godina;
- Revidirati odluke o akcizama i usaglasiti povrat akcize za međunarodne prevoznike;
- Formirati profesionalnu asocijaciju temeljem minimalnih tačaka zajedničkog interesa prevoznika uz pravnu zaštitu i ekonomsko konsultativnu funkciju;
- Uvođenje softverskog načina raspodjele i preraspodjele bilateralnih i CEMT dozvola;
- Unaprijediti rad kontrolnih organa, prvenstveno inspekcijskih 24/7 na graničnim prelazima;
- Uspostaviti vrednovanje rada carinskih službenika sa 15 minuta po jednom vozilu, u direktnoj proporciji sa zaradom carinika, a ometanje ozakoniti kao zloupotrebu službenog položaja;
- Uvođenje saobraćajne trake prioriteta za prevoznike na graničnim prelazima;
- Redifinisati parafiskalne namete prevoznika ( povrat cestarine, ukidanje nameta za ekologiju vozilima Eco VI i ECO VII normi itd.
- Obezbjediti pravnu zaštitu putem diplomatsko konzularnih predstavnika u insotranstvu kao obavezujući zadatak;
- Aktivnije pristupiti afirmacije zanimanja – profesije vozač motornog vozila, putem zajedničke mreže informisanja i otvaranje komunikacijskih kanala u dualnom sistemu prekvalifikacija;
- Obezbijediti finansijsku pomoć za zapošljavanje i prekvalifikaciju sa biroa za zapošljavanje;
- Investicione razvojen banke da formiraju kreditne linije za sistem zamjene vozila sa ECO VI i ECO VII normama;
PREVOZNICI BOSNE I HERCEGOVINE, rangirani su u top 50 logističkih kompanija ili su već najbolje platiše poreza u Hrvatskoj i Sloveniji! Čestitamo! Zahvaljujući, umješnosti, vještini i znanju za manje od deset godina su stekli referentnu tačku kvaliteta!
U narednom članku, opisaćemo problematiku za radno mjesto “špediter”? Paralela je slična, a odliv “najboljih” je nezaustavljiv. Administrcija ne razumije ili ne želi da radi svoj posao. Naime, Dekani fakulteta za logsitiku iz Slovenije, sa punim pravom, sa inicijativom posjetiće kao i svake druge godine učenike u srednjim školama koji su se opredjelili za zanimanje “ŠPEDITER I LOGISTIČAR”. Siguran posao, paralelna edukacija na VŠTL u Ljubljani, “studirate i zarađujete”!
Ako se nastavi trend odlaska i selidbe jedinica transportnih preduzeća, od vozila do radnika, dolazi do umanjenja “finansijske sposobnosti osiguranja”, manji broj tehničkih pregleda, manji broj vozila za homologacije, manji broj potvrda, manji broj usluga taho servisa, manji broj baždarenja, manji broj ATP certifikata i atesta, manji broj platiša poreza i prihoda fondova , manje registrovanih vozila, manje prihoda po osnovu članarina, davanja, manje prometa u ugostiteljstvu, manje …. manje….., negativni trend koji se može izraziti novčanim jednostavnim jedinicama.
Nije sve do njih, ima nešto i do nas!
KLASTER LOGISTIKA
KLASTER LOGISTIKA