U skladu sa odredbama Paketa mobilnosti uključenim u Uredbu EU br. 1054/2020, svi kamioni koji se bave međunarodnim transportom trebali bi biti opremljeni pametnim tahografima druge generacije do kraja 2024. godine. Međutim, mnoge kompanije imaju poteškoća da se drže ovog termina. Nakon brojnih apela prevoznika, države članice su se dogovorile o grejs periodu.
Konačno, na prijedlog Bruxellesa, zemlje EU su se složile da neće kažnjavati prijevoznike zbog toga što nemaju pametne tahografe druge generacije u prva dva mjeseca 2025. godine.
Međutim, članice EU nisu obavezne da se suzdrže od nametanja kazni. Uvođenje takozvanog perioda obuke, tokom kojeg neće biti kazni za činjenicu da kamioni koji se bave međunarodnim transportom nemaju odgovarajući tahograf, već je zvanično najavilo nekoliko zemalja. Značajno je da su im se pridružile i dvije zemlje koje nisu članice EU, Švicarska i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Ovo su zemlje koje su zvanično implementirale mjeru i već su obavijestile kontrolne vlasti da neće kažnjavati kompanije do i uključujući 28. februar ove godine zbog odsustva druge generacije pametnih tahografa u vozilima koja se bave međunarodnim transportom:
- Bugarska
- Hrvatska
- Danska
- Francuska
- Grčka
- Španjolska
- Luksemburg
- Njemačka
- Poljska
- Rumunjska
- Slovačka
- Švicarska
- Ujedinjena Kraljevina
- Italija.
Očekuje se da će ostale zemlje EU slijediti taj primjer svakog dana.