Nedostatak kvalifikovanih stručnjaka je problem koji je godinama poznat u logističkoj i transportnoj industriji. Studija konzorcijuma objavljena početkom 2023. godine o “Uskim grlima kapaciteta u logistici sa fokusom na vozačko osoblje” pod rukovodstvom profesora Volfganga Štulzla iz logističkih savetodavnih stručnjaka (spin-off Univerziteta u Sent Galenu), Torstena Šmita sa Tehničkog univerziteta u Drezdenu i Kristijana Kilea sa Instituta za primenjenu logistiku na Tehničkom univerzitetu u Šburgu (SCWS) kvantifikuje manjak vozača na osnovu dosadašnjih statistika i izračunava da trenutno nedostaje više od 70.000 vozača kamiona i da će se manjak vozača povećati za oko 20.000 vozača godišnje. Kao što stručnjaci naglašavaju, ovaj nedostatak je relativno veći nego u njezi ili obrazovanju. Pored toga, studija je pokazala da je nedostatak vozača u 2022. godini rezultirao dodatnim troškovima za nemačku ekonomiju od oko 10 milijardi evra.
Ispod prosječne plate
Međutim, kada je reč o platama, nedostatak osoblja nije primetan. Nedavna procjena portala Lohnspiegel.de, kojim upravlja neprofitna Fondacija Hans Böckler, pokazala je da je prosječna početna plaća kao profesionalnog vozača u teretnom prijevozu 2.310 eura. Oni koji imaju deset godina profesionalnog iskustva zarađuju u prosjeku 2.400 eura mjesečno. Ukoliko imate dvadeset godina profesionalnog iskustva, zarađujete oko 2.440 evra sa punim radnim vremenom.
Ocena takođe jasno pokazuje da se plate u velikoj meri razlikuju u okviru profesija. U Istočnoj Njemačkoj mjesečna bruto zarada od 2.140 eura manja je nego u Zapadnoj Njemačkoj, gdje iznosi 2.460 eura. Prosečna plata za žene iznosila je 2.220 evra mesečno, a za muškarce 2.410 evra.
Skoro četvrtina (24 odsto) vozača kamiona je izuzetno nezadovoljna svojim poslom. Ovo su rezultati izveštaja o kamionima kompanije Jobmatch.me, koji je dostupan listu BILD.
Za istraživanje je Jobmatch intervjuisao 12.000 vozača kamiona. Oni se žale ne samo na lošu platu, stres i fizički napor na poslu, već pre svega na nedostatak poštovanja i priznanja u društvu. Pored toga, studija pokazuje zabrinjavajući razvoj. Nezadovoljstvo je u porastu – nedavno je u januaru 2023. godine broj nezadovoljnih osoba bio 12,6 posto manji.
U poređenju saveznih država, postoje samo manje razlike: vozači kamiona iz Meklenburg-Zapadne Pomeranije bili su posebno nezadovoljni sa 31 odsto, a slede Tiringija (30 odsto) i Saksonija (29,5 odsto). Najniži udio nezadovoljnih osoba bili su u Berlinu (17,7 posto), Hamburgu (19,8 posto) i Baden-Württembergu (21,9 posto).
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/ein-viertel-aller-lkw-fahrer-sind-unzufrieden-353786
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/gehaltscheck-lkw-fahrer-361985