Više od 75.000 ljudi iz industrije logistike, mobilnosti, IT-a i upravljanja lancem nabavke okupilo se prošle sedmice u izložbenom centru za transportnu logistiku Messe München. RailFreight.com je bio tamo i razgovarao sa nekim od glavnih igrača željezničkog teretnog prometa na događaju. Kada je u pitanju budućnost industrije, većina se složila da je pred nama nekoliko teških godina, ali dugoročna budućnost izgleda ohrabrujuće.
Trenutni problemi dovode do toga da se roba vraća na put, a neke kompanije moraju da se prilagode, tražeći nova tržišta i nova rješenja. Između ostalih, predstavnici Rail Cargo Group (RCG), Mercitalia, Lineas i LTG Cargo podijelili su svoje glavne zaključke sa događaja u Minhenu i svoje poglede na budućnost.
Rail Cargo Group: prelazak sa željezničkog na cestovni u bliskoj budućnosti
Clemens Forst, izvršni direktor RCG-a, rekao je da je “S jedne strane veoma optimističan za sektor u srednjoročnom i dugoročnom vremenskom horizontu”. Podrška željezničkog teretnog prometa se širi, kako je naglasio Forst. Utjecaj javnog mnijenja i kreatora željezničke politike omogućava postavljanje temelja za unapređenje željezničkog teretnog prometa.
S druge strane, kada je riječ o narednih nekoliko godina, čelnik RCG je rekao da su pred nama značajni izazovi. Razlika između cijena dizela i električne energije, kao i dostupnost kamionskih kapaciteta, uzrokuju “obrnuti modalni pomak sa željezničkog na cestovni”. To, kako je objasnio Forst, ne samo da ima negativan utjecaj na modalnu promjenu, već i šteti ekonomiji industrije.
Mercitalia: građevinski radovi i štrajkovi su glavna pitanja
Francesco Cacciapuoti, šef strategije i održivosti za Mercitalia Logistics, rekao je da je “2022. bila dobra godina u smislu obima i prihoda, posebno u prvih 9 mjeseci”. Količina nekih proizvoda, uključujući čelik, smanjena je od kraja 2022. Međutim, drugi sektori poput automobilske industrije i otpada popunjavaju ovu rupu, kako je objasnio Cacciapuoti. Kada je u pitanju kratkoročna budućnost, on je rekao da se očekuje da će potražnja ponovo početi da raste sredinom 2023. godine.
S druge strane, u 2023. rast cijene robe ima značajan utjecaj na grupu, posebno na troškove vuče, precizirao je Cacciapuoti. „Odlučili smo da primijenimo povećanje cijene floating metodom. Kada se troškovi energije vrate na nivo iz 2021. godine, uticaj će biti nula.” Još neke od tema koje je istakao su radovi na izgradnji željezničke infrastrukture u Evropi, posebno u Njemačkoj, i štrajkovi. To je dovelo do toga da su neke službe vraćene na put. Kako bi nadoknadila ove probleme, na primjer, Mercitalia je pokrenula posebnu poslovnu jedinicu u Francuskoj koja nudi usluge kamiona.
Kada je riječ o dugoročnom planu, Cacciapuoti je naglasio da je glavni fokus Mercitalia hub-a njegov desetogodišnji industrijski plan. Štaviše, grupa dosta ulaže u podmlađivanje svog voznog parka i povećava svoje prisustvo na željezničkim terminalima u Italiji i ostatku Evrope. “Za budućnost su ove investicije neophodne za podršku našem programu”, zaključio je on.
Lineas: nova aplikacija za bolje praćenje tereta
Frank Berweger, CCO u Lineasu, rekao je da je 2022. godina bila izazovna za industriju željezničkog teretnog prometa općenito. Posledice pandemije COVID-19 izazvale su značajan nedostatak osoblja, posebno kada su u pitanju mašinovođe, što je dovelo do toga da Lineas “vozi manje vozova nego što se očekivalo”. Berweger je istakao ulogu građevinskih radova i nedostatak značajnih subvencija među glavnim preprekama za Lineas i Belgiju općenito u 2022. godini.
“Izgleda da 2023. počinje mnogo bolje”, dodao je. Berweger je rekao da će fokus za Lineas ove godine biti njihovi kupci. Belgijska kompanija, kako je rekao, lansira novu aplikaciju pod nazivom MyLineas, koja je u potpunosti razvijena u kompaniji. Putem ove aplikacije kupci mogu rezervirati usluge, ali i pratiti i pratiti svoj teret dok se transportuje. Štaviše, Lineas ima novu inicijativu pod nazivom Godparent Program u kojoj lideri na nivou C u kompaniji uspostavljaju jači odnos sa grupom kupaca.
LTG Cargo: više gleda na zapad
Laimonas Nekrošius, šef prodaje za LTG Cargo, i Mindaugas Skunčikas, šef poslovnog razvoja kompanije, takođe su razgovarali sa nama. Nekrosius je takođe rekao da je 2022. godina bila izazovna za LTG Cargo. Kompanija stoga “gubi interes na istoku dok raste na zapadu”. Kako je objasnio, uprkos tome što ovaj potez nije diktirala ruska invazija na Ukrajinu, rat je ubrzao ovaj proces. Pozitivnije rečeno, rekao je da 2022. nije bila tako loša koliko je LTG Cargo očekivao, posebno zahvaljujući investicijama koje je kompanija prošle godine napravila na novim tržištima. „Moglo je biti mnogo gore da nismo unapred uradili domaći“, zaključio je.
Skuncinas nam je dao pogled na budućnost LTG Carga. Kompanija sada ima podružnicu u Ukrajini koja pomaže izvozu robe iz ratom razorene zemlje. Dodao je da će i LTG Cargo