Od 1. januara 2024. godine stupa na snagu izmenjeni Zakon o drumskom saobraćaju i propisi o drumskom saobraćaju. Na snagu stupa i novo pravilo o licenciranju NIWO-a. Promene su bile neophodne jer je Evropa usvojila Paket mobilnosti 2020. godine. Neka od pravila iz Paketa mobilnosti morala su se implementirati u holandskim zakonima i propisima.
Najvažnije promjene su:
- Smanjenje donjeg limita za izdavanje dozvole za izdavanje evro licence. U Holandiji se zahtev za izdavanje dozvole odnosi na vozila sa korisnim teretom većim od 500 kg. Od 1. januara 2024. godine, sva vozila dozvoljene maksimalne mase veće od 2.500 kg takođe moraju imati dozvolu, bez obzira na to da li je teret veći ili manji od 500 kg.
- Pooštravanje i razjašnjavanje zahtjeva za stvarnim i održivim uspostavljanjem. (Član 2 Pravilnik o licenciranju)
- Registracija vozila. NIWO je otvorio online registar vozila 2022. godine. Od 1. januara 2024. vlasnici Euro licenci moraju registrovati svoje aktivne registarske tablice u registru vozila. Evropa takođe traži da se popuni broj zaposlenih. (Član 2 Pravilnik o licenciranju) Opširnije: Tema registra vozila: www.niwo.nl/vr
Izmena ERRU propisa
Evropa je takođe dopunila ERRU pravila, koja su učinila neophodnim izmenu Pravila politike o testiranju proporcionalnosti i sankcionisanju u slučaju gubitka pouzdanosti u drumskom teretnom saobraćaju. Ovo pravilo stupa na snagu 1. januara 2024. godine.
Glavne promjene su:
- Menadžer rehabilitacionog transporta. Rukovodilac saobraćaja koji je proglašen nepodobnim neće biti rehabilitovan dok ne istekne dvogodišnji period nesposobnosti i ponovo položi ispite za profesionalnu kompetentnost u profesionalnom prevozu robe. (članak 13. stavak 2., test proporcionalnosti pravila politike itd.)
- Na listu kršenja ERRU-a dodat je ukupno 21 novi prekršaj ERRU-a. (Dodatak testu proporcionalnosti pravila politike itd.)
- Sankcija (suspenzija ili oduzimanje Euro licence) utiče na direktore preduzeća koji su registrovani u Trgovinskom registru Privredne komore (odnosno direktor, partner, vlasnik). Cilj je da se spreče lažne konstrukcije. (članak 11.a., test proporcionalnosti pravila politike itd.)
Izmijenjeni
Bibob zakon već je stupio na snagu 2022. godine, ali to nije dovelo do bilo kakve izmjene Zakona o Bibob zakonu o NIWO politici o procjeni dozvola za profesionalni transport robe. Pravilo politike daje suštinu ovlastima NIWO-a u primjeni Bibobovog zakona.
Izmenjeno pravilo stupa na snagu 1. januara 2024. godine. Pored prethodnog pravila politike, sada je jasno opisana i procedura za primenu Bibobovog zakona.
Izvor: NIWO