Francuski prevoznici pozivaju vladu da primeni zabranu utovara i istovara vozačima Francuska drumska transportna organizacija OTE pozvala je vladu da uvede obaveznu zabranu utovara i istovara vozačima. Kao odgovor, ministar saobraćaja je pokrenuo studiju o ovom pitanju.
Francuska drumska transportna organizacija OTE pozvala je vladu da uvede obaveznu zabranu utovara i istovara vozačima. Kao odgovor, ministar saobraćaja je pokrenuo studiju o ovom pitanju.
U nastojanju da se izbori sa nedostatkom radne snage u sektoru drumskog transporta i poboljšanju uslova rada, francuska drumska transportna organizacija OTRE (Organisation des Transporteurs Routiers Europeens) predložila je zabranu vozačima teških teretnih vozila (TGV) da učestvuju u operacijama utovara i istovara. . Inspirisan sličnim merama u Portugalu i Španiji, OTRE želi da svoju profesiju učini privlačnijom, posebno mladim ljudima i ženama. Francuska vlada je odgovorila na predlog naručivanjem studija za procenu njegovog potencijalnog uticaja i izvodljivosti. Ministar saobraćaja Kleman Beaune imenovao je Generalni inspektorat za životnu sredinu i održivi razvoj (IGEDD) da sprovede početnu studiju, dok je Pjer Garsija dobio komplementarni mandat da donese dalje zaključke.
Međutim, OTRE je zabrinut zbog potencijalnih negativnih posledica loše regulisane zabrane i naglašava potrebu za boljom primenom postojećih pravila. OTRE-ovi predlozi: 1. Vremena čekanja za utovar i istovar OTRE predlaže da se odredbe člana 11. Standardnog ugovora o prevozu ugrade u Kodeks o transportu kako bi postale obavezne. Pored toga, pravila treba dopuniti kako bi se pozabavile situacijama u kojima su prekoračena navedena vremena utovara i istovara. Ako su kašnjenja van kontrole prevoznika, odgovorna strana treba da plati dodatnu nadoknadu na osnovu specifičnih pokazatelja koje je objavio Comite National Routier (CNR). 2. Uslovi utovara i istovara OTRE predlaže da se odredbe člana 7 standardnog ugovora ugrade u Kodeks o transportu i postanu obavezne.
To bi značilo da bi za pošiljke težine tri tone ili više, odgovornost za utovar i istovar bio na pošiljaocu ili primaocu. Prevoznici bi mogli da izvrše ove operacije ako se pre utovara ili istovara potpiše poseban ugovor za plaćenu uslugu. 3. Utovar i istovar od strane pojedinačnih vozača bili bi zabranjeni
Za pošiljke težine manje od tri tone, prevoznik bi bio odgovoran za utovar i istovar, zahtevajući poseban ugovor ili klauzulu u ugovoru o transportu. 4. Ravnoteža između uslova rada i regulative Predlozi OTRE-a nastoje da pronađu ravnotežu između poboljšanja uslova rada i sprečavanja napornog rada, uzimajući u obzir specifične zahteve različitih transportnih operacija. Organizacija naglašava važnost jasnih pravila i efikasnog sprovođenja postojećih ugovora kako bi se obezbedio pravičan tretman i nadoknada za prevoznike. Takođe naglašava potrebu da se izbegnu neželjene negativne posledice koje mogu biti posledica loše planirane zabrane utovara i istovara vozača.
Spektakularne kazne za utovar vozača teretnih vozila u Španiji i Portugalu Španija je već uvela zabranu učešća vozača kamiona u aktivnostima utovara i istovara od 2. septembra 2022. Pravila podrazumevaju da u ogromnoj većini slučajeva vozačima vozila preko 7,5 tona nije dozvoljeno da obavljaju utovar ili istovar. Nekoliko izuzetaka važi u specifičnim situacijama, kao što su transport stoke, selidbe, kada su paketi veoma mali, cisterne se istovaraju ili se koristi kiper. Osim zabrane utovara, propis takođe navodi da prevoznik mora da plati naknadu od pošiljaoca nakon što je čekao sat vremena na utovar ili istovar (do sada su prevoznici morali da budu nadoknađeni nakon čekanja od 2 sata) Kompanije koje krše pravila očekujući od vozača utovar ili istovar mogu biti kažnjene do 4.600 evra.
Pročitajte više na: https://trans.info/en/french-hauliers-urge-government-to-follov-spain-in-banning-driver-loading-351995