O obavezi smanjenja emisija CO2 raspravlja se u transportnoj industriji već nekoliko godina. Glasanje u utorak u Evropskom parlamentu stoga je bilo nastavak ovog pitanja, a istovremeno je uvelo vrlo kontroverznu ideju.
U okviru glasanja, poslanici Evropskog parlamenta glasali su za sledeće zahteve: do 2030. godine kamionski motori moraju da emituju 45 odsto manje CO2, do 2035. godine za 65 odsto manje CO2, a do 2040. za 90 odsto manje CO2. I u roku od 17 godina, oni moraju biti svedeni na skoro nulu. Sve ovo je namenjeno da se odnosi na vozila u srednjoj i teškoj kategoriji, uključujući i distributivne kamione i građevinske, dugolinijske ili specijalističke modele. U praksi se, dakle, može očekivati još veći naglasak na električnim pogonskim sklopovima.
I to nije sve, jer se Evropski parlament odlučio za još jedan zahtev. Ovaj put se radi o poluprikolicama i prikolicama, koje će do 2030. godine postići smanjenje emisije CO2 za 15%. Drugim riječima, u narednih sedam godina očekuje se da će smanjiti potrošnju goriva za 15% u transportnim kombinacijama. To će morati da se postigne sa manjim otporom kotrljanja, poboljšanom aerodinamikom ili jednostavno manjom težinom.
Prema njemačkom udruženju automobilske industrije VDA, ove zahtjeve za prikolice i poluprikolice gotovo je nemoguće ispuniti, posebno u tako kratkom roku. Organizacija je takođe mišljenja da će to eliminisati male i srednje proizvođače sa tržišta. Međutim, Krone je već priznao da će povezani troškovi morati biti proslijeđeni kupcima. Za samo nekoliko godina, kupovina novog trejlera može biti mnogo veći trošak nego što je sada.
Koji su načini da se smanji potrošnja goriva sa poluprikolicama i prikolicama? Jedan od prvih predloga koji mi pada na pamet su novi oblici tela. Međutim, kao što pokazuje primer Schmitz Cargobull EcoFlex trejlera (opisanih ovde), teško je postići razliku veću od nekoliko procenata. Druga opcija je ugradnja osovina na električni pogon (ovde opisano), koje smanjuju potrošnju goriva traktora i do nekoliko desetina odsto. I ovde, međutim, postoje ozbiljna ograničenja, kao što je neopterećena težina koja je nekoliko tona veća, kao i veoma visoki troškovi kupovine.
Za ove uslove glasalo je 445 poslanika. 152 glasa protiv, a 30 uzdržanih. Dakle, govorimo o zahtjevima koji imaju veliku podršku.