Propisi Zajednice o težinama i dimenzijama suočavaju se sa značajnim promjenama koje bi stigle u drugom kvartalu godine.
Iz Generalnog direktorata za mobilnost i saobraćaj Evropske komisije (DG Move) već su uronjeni u proces pregleda pravila kojima se uređuju mase i dimenzije transportnih vozila širom Evropske unije, na način da su u procesu analize pre odobravanja bilo kakve inicijative došli da pošalju različita pitanja Asfares-u, Španski poslodavci prikolica i poluprikolica, koji predstavljaju moćnu špansku industriju proizvodnje ove vrste vozila, zainteresovani su za sve rašireniju upotrebu megakamiona i duoprilica kod nas.
Tako se događa da se španjolski propisi težina i dimenzija suočavaju s vrlo zapaženom pravnom promjenom koja bi trebala doći prije revizije pravila zajednice, situacije koja navodi Hulija Viartolu, generalnog sekretara Asfaresa, da otvoreno baci pitanje u zrak: “Vidjet ćemo kako se naše zakonodavstvo uspoređuje s zakonodavstvom Europe”, da se istovremeno opiše kao “ambiciozna” reforma koja dolazi izvan Pirineja.
Iskustvo u korišćenju megakamiona i duoprilica u zemljama u kojima već posluju (Španija među njima) veoma povoljno cene institucije zajednice u onome što ima veze sa potrebom da se krene ka efikasnijem transportu. I sve to u scenariju u kojem poteškoće u popunjavanju slobodnih radnih mjesta vozača kamiona rastu iz dana u dan i transportni poduzetnici se suočavaju s problemima (posrednijim, da, nego nedostatkom vozača) koji se odnose na opskrbu u uvjetima normalnog vremena isporuke od strane proizvođača industrijskih vozila.
Među planovima koji su na čelu odgovornih u Briselu za propise tegova i dimenzija, ne treba isključiti da oni imaju veze sa praktičnošću primene zajedničkih standarda za sve zemlje ne samo u pogledu megakamiona i duoprikolica, već i u odnosu na vozila sa 44 tone maksimalne mase.
Ne zaboravljajući mogućnost da se prevoz ovim vozilima (dužine 44 t, 25 i 31 metar) suoči sa skokom ka međunarodnom transportu robe drumom, što nije nerazumna opcija koja bi bila nezaustavljiv podsticaj za promet ovih vozila po dužini i širini puteva Zajednice.
EURO 7 ZAHTJEVI
Uz sve navedeno, što nije malo, ova 2023. godina će poslužiti za nastavak oblikovanja propisa Euro 7, koji je u fazi navoda do sljedećeg 30. januara, a koji će razmatrati da se mjerenje emisija ne vrši na motorima već na kompletnom vozilu, čak i ako imaju zglobnu konfiguraciju, što će povećati značaj tehnologije poluprikolice u borbi za smanjenje emisija.
https://www.rutadeltransporte.com/