Econic je prvi put predstavljen 1998. godine na sajmu “Entsorga” kao inovativno specijalno vozilo sa kabinom niskog poda. Danas je jedno od najčešćih vozila za posebne potrebe u segmentu komunalnih usluga, a svoje mjesto našlo je i u zalihama aviona i vatrogascima.
Prvobitno ga je proizveo NAW (Nutzfahrzeuggesellschaft Arbon & Wetzikon) u Arbonu, Švicarska, na jezeru Constance. 2003. godine proizvodnja je premještena na današnju lokaciju u Wörthu, Njemačka. 2001. godine, verzija 6×4 je dodata porodici Econic, dopunjena 2004. godine Econic 8×4/4 sa dve pogonske i dve kontrolisane osovine. 2002. godine uveden je Econic sa vozilom na prirodni gas, a godinu dana kasnije sa proizvodnih traka izašlo je pet hiljada vozila.
Nakon 2013. uslijedila je svjetska premijera i početak serijske proizvodnje nove generacije Econic, čije su osnovne komponente i danas relevantne. Još jedna prekretnica je dostignuta 2022. godine u oblasti ciljeva održivosti: potpuno električni eEconic asortiman dopunjavao je konvencionalne modele motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Do danas je proizvedeno i isporučeno oko 28.000 ekonic vozila. Oko 85 odsto ovih vozila koristi se za uklanjanje komunalnog otpada, a oko pet odsto vatrogascima, kao što je vozilo sa merdevinama za dizanje. Dodatnih <>% vozila se koristi za druga područja, kao što su tipper ili betonski mikser, kao rezervoar za gorivo ili kao vozilo za rukovanje ugostiteljskim avionima na aerodromu sa nadgradnjom za dizanje.
Današnji Econic dostupan je kao vozilo sa dvije, tri ili četiri osovine maksimalne težine 18, 26 tona i – u verziji sa četiri osovine – 32 tone. Dostupan je sa niskom ili visokom kabinom, međuosovinskim rastojanjem od 3.450 do 5.700 milimetara i snagom motora od 200 kilovata (272 KS) do 260 kilovata (354 KS). Pored dokazanog automatskog menjača sa šestostepenim Allison pretvaračem obrtnog momenta, za Econic je opciono dostupan i ekonomičan Mercedes-Benz PowerShift 3 automatizovani menjač sa 12 napred i četiri stepena prenosa unazad, sa posebno prilagođenim programima vožnje za gradski saobraćaj.
Ako su potrebna individualna rešenja sa složenim modifikacijama za specifične zadatke, ona se mogu napraviti opciono od strane Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT). Na primer, međuosovinsko rastojanje se može dodatno skratiti ili se širina vozila može dodatno smanjiti ako je potrebno.
https://www.etransport.si/