Sektor logistike u EU bilježi povećanje od preko 40 odsto zapošljavanja tokom ljeta, pokazuju podaci kompanije za upravljanje radom Eurofirms Group. Najzahtevanija pozicija je operater portira magacina i viljuškara, a slede vozači dostave i vozači i specijalistički magacinski portiri, magacioneri i nosači za utovar i istovar.
Ti poslovi imaju plate koje mogu da iznose i do 25.000 evra godišnje, navodi se u izveštaju Eurofirms grupe o letnjem zapošljavanju. 22% svih potražnja za ovim profilima je koncentrisano u dva glavna španska grada: Barseloni i Madridu, u jednakim delovima. Vredi napomenuti i broj slobodnih mesta u Valensiji, što čini tri odsto ukupnog obima pozicija u potražnji.
Leto je jedno od perioda u godini kada je tokom letnje sezone veće povećanje potražnje za radnom snagom. Naime, prema podacima INE, tokom juna je broj privremenih ugovora već povećan za 20 odsto u odnosu na do sada ove godine.
Budući da imamo jasne poruke od institucija Bosne i Hercegovine, koje su na nedavno održanom skupu angažovali “niže pozionirane službenike”, te “osobe bez ikakvih ingerencija” da objasne transportnoj industriji kako će se od 01.01.2025 godine moći služiti aplikacijom da nam ukažu na broj dana boravka.
A, jedan, niže rangirani službenik, čak je napomenuo “ne brinite “SMART 2 Tahograf”, za Vas nije bitan i neće se primjenjivati, mi u EU moramo do 31.12.2024 ugraditi drugu generaciju,, a za Vas nije obaveza ni sljedeće godine.. apsolutno netačan padatak, ali ako je rekao nižerangirani službenik, tačno”
Drugi manje važena sluzžbenik je obećao, ne brinite kad jednom prođete proceduru ETIAS, nećemo Vas maltretirati osim što ne možete biti duže od 90 dana u 180 dana. Znate, mi imamo naredbe iz Brisela i posebnu su nam podvukli da izlaz iz USK BiH, moramo pregledati svaki pasoš, …”,
Transportnoj industriji u Bosni i Hercegovini, najbolje bi bilo da se “lobiranjem posredstvom kompanija iz okruženja, uključe u evropska pitanja, pa ako izlobirama u evropskim institucijama, možda ubrzamo proceduru uzimanja vaših vozača….
Zaključak:
- Potcjenjivanja kapaciteta i nivoa investicija domaćih prevoznika, pri čemu je oduzeto pravo za rad na međunarodnom tržištu, odgovornost je nadležnih institucija.Instutucija koja je inkasirala od prevoznika oko 10 miliona maraka, umjesto zaštite pretvorila se u statistički zavod, ali bez da navedene i jedan uspješan korak u zaštiti transportne zajednice, već markiranjem iza “nižepozicioniranih službenika, prenzionera, ljudi bez uticaja…” objašnjava sve.
- Migracioni tokovi vrhunskih profesionalaca, selidba kapitala i kapaciteta, nezaustavljiv je proces. Slovenija, Hrvatska i Crna Gora su naše destinacije.
- 12000 pozicija smo popunili u sektoru logistike EU od 2022 do danas, a tek ćemo…