Ako vozač iz treće zemlje ima kvalifikaciju kao profesionalni vozač, to nije nužno priznato. Vozač mora barem nadoknaditi ubrzanu osnovnu kvalifikaciju. Isto važi i za vozačku dozvolu. Vozač koji ga je kupio izvan EU mora da pretvori svoj dokument u vozačku dozvolu EU najkasnije šest meseci. Vozačka dozvola ne ispunjava uslove EU. Prema Danersu, međutim, to dovodi do vrlo kontradiktornih propisa za pojedine zemlje. Na primer, ukrajinski vozači moraju očekivati da će njihova vozačka dozvola, ali ne i njihove profesionalne kvalifikacije, biti priznata. Vozači iz Moldavije moraju čak i da stignu do praktičnog vozačkog ispita. Teorijski vozački ispit, s druge strane, priznat je oko godinu i pol.
Takva ograničenja i dalje predstavljaju velike prepreke za regrutovanje stranih vozača.
Različiti propisi za priznavanje ili nepriznavanje postojećih kvalifikacija čine postupak neprozirnim i komplikovanim, kritikuje Sabine Lehmann, generalnu direktoricu Bavarskog udruženja špeditera (LBS).
Pored toga, nisu evidentirana moguća bilateralna priznanja dokumenata i kvalifikacija. Međutim, pošto je vozačima iz takvih trećih zemalja i dalje dozvoljeno da voze prekogranični prevoz do Nemačke, Leman se zalaže za fundamentalnu reviziju zakona o vozačkim dozvolama.
Inače, postoji problem u detaljima: Na primer, FachKrEG ne propisuje jezičke veštine za vozače i druge kvalifikovane radnike, ali zakon o vizama jeste. Birokratske prepreke sada moraju biti demontirane i iskustva poslodavaca i zaposlenih moraju se preuzeti, zahteva Akerman.
To će omogućiti kontinuirano poboljšanje pravnog okvira i, prije svega, međusobno povezivanje pojedinačnih procesa, kaže Hellmannov menadžer, aludirajući na takve kontradikcije.
U suprotnom, pružaoci logističkih usluga moraće da nastave da fino podešavaju svoje strategije za sticanje domaćih vozača. Ovo je također mišljenje Björn Voßa, generalnog direktora Matthiesen špediterske kompanije u Gaushornu (Schleswig-Holstein).
Ciljanje zainteresovanih strana, posebno na društvenim mrežama, filtriranje odgovarajućih kandidata u stažiranju i radionicama i zadržavanje novih zaposlenih od samog početka sa natprosečnim platama i zanimljivim mogućnostima obuke. Sa ovim i drugim alatima, kompanija u porodičnom vlasništvu Severne Nemačke do sada je bila uspešna. Voss trenutno formuliše pisma o odbijanju kandidatima koji su želeli da voze deset novih kamionskih vozova logističke kompanije.
Odlučujući faktor je dobra reputacija poslodavca. Kompaniji je potrebno tri do četiri godine ako želi da je razvije, sumira Voss.
Ovo se takođe odražava na imidž vozača. Ako se radi o priznatom poslodavcu, to takođe podiže njihovu reputaciju.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/fachkrafteeinwanderungsgesetz-die-bisherigen-erleichterungen-reichen-nicht-376286