Volvo Trucks razvija kamione sa motorima sa sagorevanjem vodonika. To je potvrdio švedski proizvođač kamiona nakon ranijih izvještaja o TTM.nl. Kamioni pogonjeni zelenim vodonikom su važan korak za Volvo da postigne svoj cilj neto nula i da podrži kupce u postizanju njihovih ciljeva održivosti. Prvi testovi kupaca biće održani 2026. godine, u pripremi za početak serijske proizvodnje koja će uslediti.
Korišćenje zelenog vodonika umesto fosilnih goriva u skladu je sa strategijom kompanije Volvo da dekarbonizuje transport koristeći kombinaciju različitih tehnologija i goriva. Kamioni koji rade na vodonik (H2) biće posebno pogodni za veće udaljenosti. To može biti rešenje kada upotreba električnih kamiona nije izvodljiva, na primer za regione sa ograničenom infrastrukturom punjenja ili kada ima malo vremena za punjenje baterija.
Volvo će 2026. godine započeti testiranje kupaca sa kamionima opremljenim motorom sa vodonikom. Kamioni sa motorima sa vodonikom dopunjuju Volvoov asortiman drugih alternativa, kao što su električni kamioni na baterije, električni kamioni sa gorivim ćelijama i kamioni koji rade na obnovljivim gorivima, kao što su biogas i HVO. Do kraja ove decenije, kamioni sa vodonikom će biti komercijalno dostupni.
“Kamioni u kojima ostaje tradicionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali rade na zelenom vodoniku, imaće iste performanse i pouzdanost kao i naši dizel kamioni. Ali sa potencijalnom neto nultom emisijom CO2. Oni će biti vredan dodatak našim baterijski električnim kamionima, koji su na tržištu već nekoliko godina”, kaže Jan Hjelmgren, šef za upravljanje proizvodima i kvalitet u kompaniji Volvo Trucks.
Volvo kamioni sa motorima sa sagorevanjem vodonika biće opremljeni direktnim ubrizgavanjem pod visokim pritiskom (HPDI). Ovo je tehnologija koja koristi malu količinu goriva za paljenje kako bi omogućila paljenje kompresije kada se vodonik ubrizgava pod visokim pritiskom. Između ostalog, pruža veću energetsku efikasnost, uz manju potrošnju goriva i veću snagu motora i obrtni moment. Uporediv je sa dokazanom pouzdanom tehnologijom koju Volvo primenjuje na (Bio-)LNG motore od 2017. godine.
Volvo kamioni sa motorima sa sagorevanjem vodonika imaju veoma nisku emisiju CO2 i mogu se klasifikovati kao “vozilo sa nultom emisijom” (ZEV) u skladu sa dogovorenim novim EU standardima emisije CO2.
“Jasno je da su potrebne različite vrste tehnologije kako bi se drastično smanjile emisije u drumskom saobraćaju. Kao globalni proizvođač kamiona, podržavamo naše klijente nudeći razna rešenja. Kupci mogu da biraju svoju alternativu na osnovu udela, raspoložive infrastrukture i cena (zelenog) goriva i energije,” kaže Hjelmgren.
Volvo Grupa je potpisala ugovor sa kompanijom Westport Fuel Systems o osnivanju zajedničkog preduzeća za dalji razvoj HPDI tehnologije. Očekuje se da će zajedničko preduzeće, uz formalno odobrenje, postati operativno u drugom kvartalu 2024. godine.
Volvo Trucks je već drugi proizvođač kamiona ove godine, nakon MAN-a, koji je osmislio koncept sa motorom sa sagorijevanjem vodika. To znači da se vizija TTM.nl-a na kraju prošle godine već ostvaruje. Ako svi proizvođači koje pokrivamo u tom članku imaju vesti za izveštavanje ove godine, 2024. će s pravom biti godina motora sa vodonikovim sagorevanjem.
https://www.ttm.nl/materiee