Njemački operater DB Schenker će ove godine u svoju flotu dodati 150 električnih kamiona Volta Zero. U okviru testiranja, planira da sprovede prevoz bez emisija u 18 evropskih gradova, uključujući Skandinaviju, Francusku, Nemačku, Španiju, Italiju, Holandiju, Švedsku i Norvešku.
Povratne informacije naših vozača i prevoznika biće uzete u obzir u serijskoj proizvodnji potpuno električne Volte Zero. Uz uključivanje prvih 150 vozila u mrežu, moći ćemo izvršiti isporuke bez emisija koristeći ukupno preko 330 e-kamiona težine od 7,5 t do 19 t i 70 teretnih bicikala u 124 grada u 22 zemlje” – komentira Cyrille Bonjean, šef kopnenog transporta u DB Schenker Europe.
Vozila Volta Zero će se koristiti u evropskoj mreži DB Schenker za transport robe iz distributivnih čvorišta u gradske centre i prigradska područja.
DB Schenker i Volta Trucks sproveli su prva drumska ispitivanja potpuno električnog prototipa Volta Zero Design Verification prototipa u septembru 2022. godine. To je bio dio faze inženjerskog razvoja u kojoj teret još nije bio transportiran. Najavljena faza testiranja koja koristi 150 jedinica omogućiće operateru da testira automobile u realnim uslovima sa punim opterećenjem.
Zanimljivo je da se DB Schenker ne ograničava na testiranje “električara”. Operater se ove nedelje pohvalio da koristi prvi nemački kamion sa poluprikolicom na vodonik koja je odobrena za redovan rad.
Hyzonov kamion s gorivim ćelijama koristi ogranak Kölna za prijevoz između grada i Eupena u Belgiji. Operater tvrdi da je prvi logistički dobavljač u Nemačkoj koji upravlja vozilom sa gorivim ćelijama sa GVW od 40 tona.
20 električnih Volvo za DFDS
Početkom marta, Volvo je isporučio 20 električnih kamiona DFDS-u u Geteborgu, Švedska. Isporuka je bila dio narudžbe za ukupno 125 Volvo FM Electric kamiona.
Deo nove flote električnih vozila (14 vozila) biće korišćen za transport robe do i iz fabrike Volvo Trucks u Geteborgu.
Ugovor je deo strategije DFDS-a da postigne ugljeničnu neutralnost do 2050. godine.
Inicijativa je takođe važan korak za Volvo Trucks da ostvari svoj cilj održivosti. Proizvođač želi da oslobodi lanac snabdevanja od fosilnih goriva do 2040. godine.
Zamena naših konvencionalnih dizel kamiona alternativnim vozilima kao što je Volvo FM Electric imaće značajan uticaj na naš ugljenični otisak. Međutim, ovaj napor zahteva mnogo više od finansijskih investicija. Da bi naše klimatske ambicije postale stvarnost, važno je sarađivati sa dobavljačima energije i industrijskim liderima kao što je Volvo Trucks. Transformacija zahteva odgovarajuću infrastrukturu i saradnju u različitim oblastima društva. To se ne može postići samo od sebe”, kaže Niklas Andersson, izvršni potpredsjednik i šef logistike u DFDS-u.
DSV testira kamione sa vodonikom
Prema DSV-u, kamioni na vodonik mogu postići veći domet od vozila na električni pogon, a vodonik bi mogao da igra važnu ulogu u budućnosti, posebno u sektoru teških vozila. Zbog toga se operater odlučio za model kamiona na vodik Hyundai Xcient Fuel Cell Type 6×2.
DSV je zajedno sa Spedition Amm i dm-drogerie lancem započeo zajednički pilot projekat ekoloških isporuka u DM prodavnice u Nirnbergu. Od početka marta, četiri kamiona na vodonik vrše isporuke u objekte DM-a.
Cilj dm-a, AMM-a i DSV-a je da zajednički prikupe znanja o tome kako logistički procesi i lanci snabdevanja mogu biti održiviji i da se izbegnu emisije koje štete klimi.
Vozila su i dalje znatno skuplja od uporedivih dizel automobila i stoga predstavljaju veliku investiciju. U transportnom sektoru, međutim, potrebna su nam brza rešenja za postizanje klimatskih ciljeva, zbog čega smo zadovoljni što naš zajednički projekat u Nirnbergu počinje sa radom. Vodonik može igrati značajnu ulogu u energetskoj tranziciji. Tehnologija je već dostigla nivo razvoja koji nam omogućava da testiramo njenu primenu i pokrenemo robustan pilot projekat,” izjavio je Peter Fog-Petersen, šef drumskog saobraćaja u DSV-u.
DSV, kao i DFDS, obavezao se da će smanjiti emisije na nulu do 2050. godine i želi da smanji emisije za 2030% u srednjem roku do 50. godine.
Przeczytaj całość na: https://trans.info/pl/duzi-gracze-rynku-logistycznego-zaczynaja-dekarbonizowac-transport-ofni-330233