Približava se uvođenje novih, fleksibilnijih pravila o vožnji i odmoru vozača autobusa u turističkom i povremenom prevozu. Vijeće ministara EU složilo se s izmjenama propisa, uključujući pauze i takozvanu dvanaestodnevnu vladavinu. Međutim, ministri saobraćaja protive se ukidanju visoko kritikovanog pravila od 50 kilometara za redovne usluge.
Predložena pravila o vožnji i vremenu odmora omogućavaju vozačima autobusa da svoju obaveznu pauzu od 45 minuta podele na tri pauze od najmanje petnaest minuta. Ukupno trajanje pauza na koje vozač ima pravo ostaje nepromijenjeno. Vozači autobusa mogu da odlože dnevni odmor jednom za jedan sat za najmanje šest dana ili dva puta tokom minimalnog putovanja od osam dana. Ukupno vreme vožnje vozača u danima kada se odlaže dnevni odmor ne sme biti duže od sedam sati.
Takozvano dvanaestodnevno pravilo, koje se do sada odnosilo samo na međunarodni saobraćaj, primenjivaće se i na domaći prevoz. Očekuje se i promena u snimanju podataka na tahografu kako bi se način prevoza putnika mogao čitati sa tahografa. To znači da će se obaveza podnošenja prethodnih putovanja odreći čim se podaci mogu preuzeti putem tahografa. Nove predloge treba da odobri samo Evropski parlament.