Prema švedskom udruženju prevoznika, pravila EU o radnom vremenu vozača moraju se mijenjati zbog elektrifikacije cestovnih vozila.
Švedska transportna organizacija Transportforetagen pozvala je Evropsku komisiju da prilagodi pravila o radnim i odmornim periodima vozača novim uslovima rada koje zahteva elektrifikacija drumskog saobraćaja. Švedski prevoznici ističu da se vozači električnih kamiona “mogu naći u situacijama kada su primorani da prekrše zakon.”
Organizacija veruje da je važeće zakonodavstvo o periodima vožnje i odmora “dizajnirano za sektor transporta kojim očigledno dominira motor sa unutrašnjim sagorevanjem,” navodi se u zvaničnom saopštenju udruženja. Zakon stoga treba izmijeniti kako bi se uzele u obzir mogućnosti upravljanja električnim vozilima.
Prema današnjim pravilima, vozač može voziti ne više od četiri sata i 30 minuta prije pauze. Međutim, ako vozač vozi električni kamion, možda ćete ponekad morati da idete malo dalje da biste stigli do sledeće stanice za punjenje kako ne biste pokvarili pravac. Stoga, Transportföretagen i Mobility Švedska preporučuju da, ako bezbednost u saobraćaju nije ugrožena, vozač može da dođe do sledeće stanice za punjenje čak i ako je vreme vožnje pre pauze prekoračeno,” navodi se u saopštenju Transportforetagena.
Pored toga, sindikat želi da vozači kamiona mogu da prekinu duže periode odmora koji se poklapaju sa punjenjem kamiona. Suština ideje je da kamiondžije mogu napustiti mjesto punjenja nakon što je baterija dovoljno napunjena, a time se punjač oslobađa za drugi kamion.
Izvor:: https://trans.info/hu/a-svedek-a-jarmuvezetok-munkaidejere-vonatkozo-szabalyok-modositasat-kovetelik-323809