Švajcarski parlament otvorio je put za izgradnju teretnog metroa koji se finansira iz privatnih sredstava. Izgradnja prve deonice trebalo bi da počne već 2026. godine.
Od 2031. godine, mala roba će se transportovati pod zemljom, bez posade i električno u tunelu sa tri trake pod nazivom Cargo sous Terrain (CST) koji je pokrenuo privatni sektor. Namenjen je za povezivanje važnih švajcarskih logističkih centara i konurbacija danonoćno i predaju paleta i kontejnera City Logistik-u za finu distribuciju na određenim pristupnim tačkama. Sada su oba doma parlamenta u zemlji odobrila zakon o podzemnom teretnom saobraćaju. Postoji samo nekoliko razlika koje treba razjasniti, objavio je CST AG.
Skuplje od alpskog tunela
U početku je planirana ruta duga 70 kilometara na Švicarskoj visoravni između Härkingen-Niederbippa i Züricha. Planirani tunelski i logistički sistem ima za cilj da smanji nadzemni kamionski saobraćaj za 40 odsto. Troškovi za prvu fazu procenjuju se na ekvivalent od 3,2 milijarde evra. Planovima je predviđeno da se do 2045. godine širom zemlje izgradi mreža duga 500 kilometara, za koju se očekuje da će koštati i do 32 milijarde evra. Ova suma bi tada bila oko dva puta veća nego za alpske tunele kroz Gotthard, Lötschberg i Ceneri zajedno. Država je od početka isključila finansijsku podršku.
Gradska logistika je povećana
Do sada je finansiranje projekta sa obavezujućim obavezama ekvivalenta od oko 92 miliona evra na snazi do ceremonije otvaranja 2026. godine. Ako zakon uskoro stupi na snagu, može se pogurati detaljno planiranje prve dionice, sa zadovoljstvom govori CST, čijih 80 dioničara uključuju maloprodaju Migros i Coop, željeznički SBB, logističke kompanije Rhenus Alpina, DSV i Swisslog, kao i Swiss Post i Swisscom. Paralelno sa planskim radovima, pojačaće se rad gradske logistike u Cirihu i drugim gradovima, jer je to integrisani deo CST servisa.
https://www.eurotransport.de/artikel/