Prije oko 5 mjeseci Claus Normann Hansen, generalni direktor danske transportne kompanije Baton Transport, rekao je na konferenciji za novinare u Indiji da su njegova kompanija i partneri pokrenuli pilot program pod nazivom “Kamioni za jednakost”.
Transportna kompanija je saopštila da u početku traži 25 Indijki koje će raditi u Evropi kao vozači teških kamiona za njihov mađarski ogranak.
Plata je, kako je najavljeno na pomenutoj konferenciji za novinare, jednaka 1,6 miliona indijskih rupija. To je oko 1800 evra, što je prema navodima kompanije isti iznos za mađarskog vozača kamiona koji radi isti posao. Da bi zaradili ovu platu, uspešni kandidati moraju da rade 5 dana u nedelji, 15 sati dnevno, od čega 2×4,5 sata može da se provede u vožnji, objašnjava Times of India.
Smeštaj je obezbeđen i za vozače.
Prema nedavnom izveštaju Forbsa, prve indijske vozačice koje učestvuju u programu počeće da rade u Mađarskoj za nešto više od dve nedelje.
Viktor Hricz, generalni direktor mađarske podružnice Baton Transporta izjavio je za Forbes:
“Oni su veoma kvalifikovani, očekujemo da budu spremni za polazak u drugoj polovini avgusta.”
Hricz je dodao da je kompanija već regrutovala nekoliko muških vozača kamiona iz Indije.
“Vozači koji dolaze u Mađarsku već su dobili vozačku dozvolu zahvaljujući indijskim nevladinim organizacijama, a bavili su se i vožnjom. Nakon kratke karijere taksiste, mogu polagati ispit koji odgovara mađarskoj C kategoriji, a zatim podnijeti zahtjev za mađarsku boravišnu dozvolu u Generalnom konzulatu u Mumbaiju”, piše Forbes.
Navodno su zahtjevi za muškarce veći, možda zbog potražnje i dostupnosti vozača. Prema Forbesu, muški vozači u Indiji koji žele da se prijave za Baton Transport moraju imati licence C i E kategorije i godine profesionalnog vozačkog iskustva.
Vozači koji dolaze u našu zemlju to rade sami, ali Forbes piše da Baton Transport pruža “informativnu pomoć” u preseljenju članova porodice.
Forbsov članak takođe se dotakao nedostatka vozača u Mađarskoj, koji se trenutno procenjuje na oko 6-8 hiljada od strane transportnog udruženja zemlje.
Kao i u ostatku Evrope i šire, u članku se pominje atraktivnost struke, posebno među mlađim generacijama. Između ostalog, u tekstu se navode duga vremena čekanja na utovarnim tačkama i graničnim prelazima, visoke kazne za manje saobraćajne prekršaje i visoki troškovi obuke kao razlozi za nestašicu vozača.
Štaviše, u izveštaju se navodi da, iako je obuka skupa u Mađarskoj, kompanije kao što je Baton Transport sada mogu da koriste nisko ili potpuno besplatno obuku vozača kamiona u zemljama kao što je Indija. Situacija se pogoršala zaustavljanjem programa koji omogućava obuku kamiona koju finansira država za osobe mlađe od 25 godina u Mađarskoj.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/nagyon-ugyesek-az-indiai-nuk-akik-magyarorszagon-tnaulnak-teherautot-vezetni-356085