Da li će novi automobili u narednom periodu ostati u fabrici? Asocijacija za logistiku evropskih vozila (ECG) oglasila je alarm. Ovo su problemi sa kojima se suočavaju pružaoci usluga. Njemačka automobilska industrija je ugrožena daljim nedaćama. Iako su knjige narudžbi i dalje dobro popunjene, Udruženje evropske logistike vozila sada oglasi alarm.
Povećanje broja novih automobila očekuje se
Upravni odbor Asocijacije za logistiku evropskih vozila (ECG), Asocijacije evropskih logističkih i logističkih menadžera proizvođača vozila vidi mračna vremena koja svitaju za transport novih automobila. Na marginama EKG konferencije u Beču postalo je jasno da transportni kapaciteti drumskim putem postaju problem. U ovom trenutku, industrija izračunava sa povećanjem obima novih vozila, navodi EKG.
Nedostatak transportnih kapaciteta na putevima
Međutim, da li se ova mogućnost može iskoristiti, eksperti sumnjaju. To zavisi od raspoloživih transportnih kapaciteta. S obzirom na to da su se proizvođači vozila ponašali “veoma nestabilno” u prošlosti, pružaoci logističkih usluga sada nerado investiraju, posebno u svoje flote. Faktori kao što su nedostatak vozača, kao i sirovine i rezervni delovi u kombinaciji sa eksplozivnim troškovima pojačali su trend opadanja.
1/3 manje kamiona
“U drumskom teretnom transportu na raspolaganju je oko jedne trećine manje kapaciteta kamiona u odnosu na vreme pre pandemije. Mnogi stariji kamioni su ukinuti, vozači su sami napustili logistiku vozila jer su potrebni negde drugde ili da voze za druge industrije,” rekao je izvršni direktor EKG-a Majk Stardžon. Prelazak OEM-a na spot tržište nije rešenje, ali čak i pogoršava ovaj razvoj.
Problemi sa željeznicom i vodom
Prema EKG-u, postoje i uska grla kapaciteta van ceste. Brodovi potrebni za kratkomorski brodski saobraćaj ili su ukinuti zbog svoje starosti ili su iznajmljeni u Aziju zbog povećane potražnje. U pomorskom saobraćaju dolazi i do zagušenja luka i nedostatka radne snage. Trenutno se ne očekuje kratkoročno rešenje. Železnički saobraćaj, s druge strane, pati od višegodišnjih ulaganja u infrastrukturu i rezultirajućih radova na održavanju.
https://www.eurotransport.de/