Bila je to priča kao i mnoge druge: iznervirana time što su ga pretekli kamioni, vozač putničkog automobila stao je na put kamiondžiji. Oštro je zakočio i kamion ga je udario. Šta vozač teškog vozila treba da uradi kada dođe policija i poželi da mu da kaznu?
U videu možete vidjeti kako kamion sa ceradom završava manevar preticanja, uvlačeći se u desnu traku. Onda joj se BMW X7 ispriječi i neočekivano uspori. Brzo teško vozilo ne može da se zaustavi na vreme i udari u zadnji deo putničkog automobila.
Opisujući situaciju ispod snimka, kamiondžija, koji već 18 godina radi za volanom, tvrdi da kada se BMW poravnao s njim nekoliko trenutaka prije ove situacije, vozač je “počeo trubiti i pokazivati srednji prst”.
Na licu mjesta pojavila se policija koja mu je, kako kamiondžija opisuje, konačno izrekla novčanu kaznu od 2.10 PLN i dodijelila mu <> kaznenih poena. Kažnjeni vozač tvrdi da je čuo da je “njegova krivica što nije držao distancu”. Nakon nekoliko dana, međutim, dobio je sljedeći snimak, snimljen od strane svjedoka incidenta. Pita se da li je u stanju da traži pravdu.
Pitali smo advokate za savjet. Ovo nije najbolja vijest za vozača.
Prihvatanje kazne za saobraćajni prekršaj od strane vozača čini je pravno obavezujućom. Spisak okolnosti u kojima se može odreći u ovom slučaju je veoma ograničen. Ovde govorimo o slučajevima kada je novčana kazna izrečena za delo koje nije prekršaj, ako je počinilac delovao u samoodbrani, u stanju nužnosti ili u situaciji kada nije mogao da prepozna značenje svog delovanja, npr. zbog mentalne bolesti. Ukoliko bi vozač mogao da dokaže takve okolnosti, on treba da podnese zahtev sudu u čijem području je karta izdata u roku od 7 dana od prihvatanja mandata. Prilikom razmatranja slučaja, međutim, sud više neće procijeniti dato ponašanje vozača, već ispunjenje naznačenih uvjeta za ukidanje – objašnjava Maurycy Kieruj, pravni savjetnik iz Transcasha.
Istovremeno, podsjeća da je u budućnosti vrijedno znati da “tokom policijskih aktivnosti na mjestu incidenta vozač ima pravo da odbije da prihvati kaznu”. – On također može dati svoje opravdanje za odbijanje – dodaje advokat.
Ukoliko odbijete da prihvatite kaznu, policija će podneti zahtev sudu za kaznu. U ovom slučaju, sud će proceniti ponašanje vozača na putu i odlučiti da li je to bilo zakonito. Sud može kazniti i počinitelja na drugačiji način od novčane kazne navedene u mandatu policije – kaže on.
Pozvali smo i policiju da prokomentariše slučaj. Ona je propisala “da za ocjenu cijelog događaja u mnogim slučajevima ne može biti dovoljan samo fragment snimka i više okolnosti događaja”, istovremeno podsjećajući da je “prilikom svake policijske intervencije vozač obaviješten o pravu da odbije prihvatiti kaznenu kaznu i daljnji postupak u takvom slučaju. Ako je korišten mandatni postupak, njegov uvjet je pristanak vozača da prihvati i prizna izdatu kaznenu kaznu (a time i prijem u počinjenje kaznenog djela)”.
Biro za drumski saobraćaj Štaba policije također je naveo da “propisi dozvoljavaju žalbu na saobraćajnu kaznu samo u određenim slučajevima: kada djelo za koje je izrečena nije nosilo obilježja prekršaja ili za radnju koja nije bila prekršaj – na primjer, to je bio prekršaj samo do 14. aprila, a policajac je 15. aprila izdao kaznu, za radnju za koju samo sud može kazniti – na primjer, postoji rizik od hapšenja, postoji rizik od hapšenja, i ne novčanu kaznu, za delovanje u samoodbrani ili u odbrani dobra zaštićenog zakonom ako se opasnost nije mogla izbeći, za delo koje je prouzrokovano mentalnom bolešću, mentalnom retardacijom ili drugim mentalnim poremećajem.
KOMENTAR UREDNIKA
Preticanje kamiona često ne zadovoljava vozače putničkih automobila, o čemu svjedoči i nepovoljni termin “utrka slonova”. U međuvremenu, valja zapamtiti da su kamiondžije opterećene vremenom isporuke, otuda i potreba da se preteknu sporije kolege. S druge strane, ograničenja brzine za teška teretna vozila znače da njihovi vozači ne mogu priuštiti brzinu kojom automobili do 3,5 tone mogu voziti.
U ovom trenutku vrijedi podsjetiti da u Poljskoj vozila preko 3,5 t mogu voziti autocestama i autocestama do 80 km/h.
Ponašanja poput “akcije” vozača BMW-a predstavljenog u videu ne samo da su opasna i u najgorem slučaju mogu dovesti do ozbiljne nesreće, već pokazuju i nedostatak znanja i poštovanja prema drugim učesnicima u saobraćaju. Nažalost, teško je ne steći utisak da mnogi vozači u Poljskoj još uvek ne znaju ili se ne sećaju ograničenja koja kamioni imaju.
Przeczytaj całość na: https://www.trans.info/pl/wyprzedzanie-przez-ciezarowke-323797?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=Newsletter-Kierowcy-PL